Alla inlägg under december 2010

Av Lisettan - 30 december 2010 23:09

Imorgon är det Nyår. Sen är det början på ett nytt år. Ny tider? Ny möjligheter? Ny start? Njaa.. jag kanske är lite realist eller nå sånt konstigt när jag säger att livet fortsätter väl på som vanligt, oavsett år? Eller NÄÄÄ... ska inte va såååå tråkig nu, för NU jävlar är det nya tag!

Har varit helt av på mitten sen alla julafton tog slut. Stannade kvar i Vässe till onsdag kväll, sen kom älskling och hämta mig.

Igår var vi dööööda i soffan, tror lite att all must i oss bara tog slut. Vi laddade batterina lite och idag fick vi besök av Idi & Riki. Några vänner till oss. De skulle sätta sig på planet mot sol, playa, piacolada och slapp! Gissa om vi vart avendsjuka.

När dom stack kom annat främmande, så vi ladda upp med Tacos och spela Bingolotto hela kvällen. Dock ingen vinst.. Men roligt var de!

Imon drar jag och killen till hans syster, ska äta fin 3 rätters och fira in de nya året med dom, jätte myssigt och roligt!

Så jag hoppas alla får en superduper bra Nyår, Ha ett bra nyårslöfte och hoppas på att 2011 kommer med massa härligt och bjuda på!

PUSS o GOOOOOTTT NYYYYYYYYTTT ÅRR!!!!


 

Av Lisettan - 29 december 2010 01:28

Jaaahaaaap! 3:e inlägget frö ikväll då. Inte för att de blir nå vettit, men lite sysselsättning för en stund ;)


Har suttit här och rullat tummarna, tänkte sortera lite på min Facebook. Ta bort vissa vänner. Och göra så vissa inte ser allt osv. MEN känns som de kommer ta EVIGHETER! vet lixom inte heller var gränsen går.. Ja mennar visa kan ta de väldigt personligt om man tar bort några.. Och visa märker de inte ens.


Ett t.ex säger inga namn, så X addade mig låt säga ett år sen. jag ignonerade. Träffade X på stan, vi har tidigare varit "hej hej allt bra"- bekanta. Men då fick jag inte ens de... Hm... jag tänkte att X kanske inte såg mig eller nå liknande. Träffade X igen.. denna gång stod vi mitt i mot varandra X LÅSSADES som X inte såg mig, hahaha kunde inte göra annat en små fnissa åt det. X addade mig igen, inte så längesen.. jag accepterade och huggflux vi hälsar igen!! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!


Ja men sen har man massa "onödiga" såna dära man bara träffat engång i livet och kommer nog aldrig ses igen.. och sen har vi de som man träffat några gånger och kommer säkert stötta på ibland, sen finns de dom som e bekanta som man inte alls känner så bra. Sen e de ju gamla klass vänner, galma vänner, färskingar och sen e de dom som jag faktiskt heeeelt har glömt bort att jag äns känner.. alltså såna jag inte ALLS vet vem de är, MEN jag adda ALDRIG någon som jag ALDRIG har träffat eller nå sånt.. men har endå lyckats glömt vissa endå? Lixom var går gränsen???!!

GOSCH, vilket problem ja har ;))


Nä ni någondag då jag har GRYMT tråkigt ska jag sysselsätta mig med det, idag får de räcka med att jag bara skriver om det. Men till er, om de e någon av er som läser, så kommer jag ta bort de flesta så de inte kan se mycket. Men de är absolut inget personligt, utan jag kommer BARA ha de jag pratar med om dagarna. Om jag nu kommer orka gört nån dag :) Så hoppas jag verkligen att ingen tar åt sig.


Nog om det... Jag längtar nått otroligt till imon!!!! Då de har gått 1 vecka sen jag träffade min käraste. De ska bli så myssigt att få krama o pussa på han, min hund oxå! ÅÅÅÅÅ ja saknar dom massor!! Jag känner mig verkligen halv utan min kille. Och utan att överdriva så är jag och han med varandra SÅ FORT VI INTE JOBBAR. och jag överdriver inte, IBLAND träffar vi vänner, men nu förtiden är vi nästan bara med varnadra.. så dom här dagarna kanske var behövliga men grymt långa och jobbiga :)

Sov så gott nu alla, själv ska jag blunda tills jag somnar och kanske räkna får.

Men blir väl antagligen att jag fastnar i mitt spel på iphonen ikväll igen.. "Bonuce On"  Out-


Fyy faskien vilket värdelöst inlägg.. haha !


Av Lisettan - 29 december 2010 00:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 29 december 2010 00:12

OMG! De här kommer ni verkligen få ett gott skratt utav!


Första, första, föööörsta de var väl på dagis tiden då jag och Samuel byte gosedjur och lekte lite extra :)

Men när allvaret började var väl i fjärdeklass. De kom en ny kille till klassen.. Han va kort, med STORA svarta ögon,långa ögonfransar, lockigt brunt hår och han hade smile gropar. håll i hatten nu...

De va faktiskt "turken i skogen" JA!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!! vem kunde tro!  (skriver så, för när man googlar ordet vill jag inte att min blogg ska komma upp)


Herregud va folk har skrattat åt det. Om jag ska vara ärlig, så tycker jag nääästan lite synd om honom faktiskt. Ja ja.. Vi gick i fyran och han vart alltid så arg när alla barnen kasta saker! hahahaha, sköje bara!


Vi hade iaf en "romans" engång i tiden ;) Jag tror vi höll rätt länge på den oxå. Men jag kommer väl ihåg dagen jag gjorde slut med han. Jag hade bara helt enkelt tröttnat.


Han hade gympa lektion och jag fick en liten små flip och gick till is bannan, där dom åkte skridskor.. jag kommer ihåg att han hade de lite kämpit med och åka, då jag tror dom inte gjorde de så mycket i hans hemland.. han hade ett par bruna skridskor, som han hade fått lånat av skolan. Jag tyckte de va så fuuuula de där skridskorna. Jag ropade iaf in han och så sa jag bara det, vände på klacken och gick.

hahaha, snacka om att man var känslokall när man var liten!


japp de va den "kärleken", min första miss, och jag kan väl säga så här att de flesta har väl varit en miss på sitt sätt mer eller mindre, men till slut fick jag min prins som jag har idag, som jag alltid velat ha! :))


  

Av Lisettan - 27 december 2010 23:53

Okej då kör vi.


Idag har jag och min kära mor vandrat på stan och shoppat lite på rean. Inte så falrigt mycket folk må ja säg.

Vid 16 snåret åkte jag hem till Maja, som har fått en helt wooonderful son! Första gången jag träffa lill killen. Jag blev SÅ KLART kär i han !

Jag stannade där hela kvällen lång och nyss hemkommen.


Eftersom Maja har börjat med en finurlig sak på sin blogg, tänkte jag oxå köra den här. De verkar lite kulit, om jag ska vara exackt så e de en "utmanning" i några dagar som pågår. Hoppas ni står ut och inte tycker de är allt för tråkigt.

__________________________________________________


______________

Så Here We Go:


Day 01 – Introduce yourself


En pressentation. Ni som läser, känner mig hyffsat bra. Då ja vet vilka de flesta är :) Men får väl köra en lite mer personlig så får ni känna mig ÄNNU bättre, för de är ju alltid såååå roligt! ;)


Adopterad från chile i 3månaders ålder & kom till Sverige år 1983.  född i september därmed Jungfru. Var väldigt undernärd när jag kom till Sverige. Min mamma fick mata mig överdrivet mycket och hela tiden,  läkarna hade rått henne till det (rått?).

Min bror är 5 år äldre än mig och därmed kom han först hit. Vi är inte "biologiska" syskon. Jag och broschaaan har en rätt så dålig kontakt faktiskt, Ibland önska jag att den var lite bättre. Men de är svårt när vi bor i olika städer och han har ett fullspäckat familje liv ;)

Visst kan man känna sig vilsen ibland när man är adopterad. Kännslan att man inte hör hemma någonstan. Min vän skrev att hon känner sig som "kvinnan utan land" och jag känner lite samma känsla. Men det posetiva är/har väl alltid vart att man är och andra sidan rikare, med 2 länder i historian ;)

Uppvuxen i Västerås. En trygg och bra uppväxt. Vid 12års ålder träffade jag min nuvarande pojkvän. Vi var inte tillsammans vid den tiden, utan kraftigt betuttade i varandra. Vid 15-16års ålder började jag "datea" han. både han och jag var för unga vid den tiden för ett förhållande.

Jag bodde i andra städer (han med) Men vi hade ALLTID kontakt. Om det så var på telefon,brev eller om vi kom och hälsade på varandra så gjorde vi det.

Hade en annan kille i min ungdom, i några år 3 om man ska va exackt, "förlovad" med han med.. men för små och dumdristiga att jag kallar de "äkta/riktig" förlovning men t.o.m då var jag endå betuttad i min nuvarnde kille. Han har alltid varit speciell för mig, och jag har en lång historia med han som jag får dra en annan gång. Men jag vet att han alltid var den rätta så idag är jag överlycklig över att vi verkligen har funnit varandra som vi gjort.

Min ungdom var inte lika vacker ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vid 20års ålder flyttade jag hem (Vässan) för gott. Samma dag som jag flyttade hem träffade jag min kille och jag tror de tog 3dagar innan vi bestämde oss för att vara ett "par" jag fick han t.om att skriva under det i min dagbok, hahahaha ;)

När jag väl kom hem, ändrades jag HEEEEEEEEEELT. jag blev som en ny människa med nya glasögon, där världen och människorna om mig blev annorlunda. Jag fick en helt ny syn på livet.

Jag utbildade mig till undersköterska. Mest för att jag ville göra klart min gymnasietkompitens. Gick i Komvux i 3år och nu färdig (nääääästan en kurs kvar om ja ska vara excakt)

Har hunnit jobbat en del också och fått lite kött på bena.

När jag träffa min kille, fick jag med (på köpet) mitt nuvarande barn på köpet, som är min hund. Eller hans... eller NU är det min! Dibo. Han är VERKLIGEN mannen i mitt liv.

Jag älskar han mest, och han är mycket mer än en hund för mig. Min bästavän, mitt barn, min lilla plutt.

Mina dåliga egenskaper är att jag är extrem kännslig person i bland. Jag blir ledsen för simpla saker lätt, så som en förutsägbar film, reklam ect.

Men jag kan ta mycket "skit" från dom jag tycker om. Men har du gått över min gräns, som är väldigt SVÅR att nå, då tittar jag ALDRIG tillbaka. Jag har stött på för mycket muppar i min uppväxt så har LÄRT mig att glömma "onödiga människor" rätt snabbt.

En annan dålig egenskap är att jag lyckas ALLTID vara sen till saker och ting. Tidsopptimisst javisst!

Idag jobbar jag på Svenskadagbladet med pappersarbeten samt fakturor. Jag bor i Stockholm sen 8månader tillbaka, mycket för att killen ville och för att jag har alla mina vänner där. Jag trivs bra där men skulle gärna flytta igen..

  

Ja & min hund Dibo, min kärlek   



Ja de var väl de mesta i Stora drag :)

Då får jag bocka av No.1


Tingeling så länge !

Av Lisettan - 27 december 2010 00:55

Jaha. Sitter man här vid den förbaskade burken igen. Hade nyligen laddat ner en film, men de gick sig inte.. texten och ljudet gick lixom inte samtidigt. Så gav upp och tänkte vf inte skriva lite skit snack här innan john blund kommer och hälsar på.

Nu äntligen är jul firandet över. Känns lite som de här 3 dagarna har bara swichat förbi.. Igår va de Juledagen. På dagen var jag med min familj hemma hos min farmor och käka, sen på kväller gick vi ut på krogen.. ja va ska man säg??

Vi hade de riktigt bra men de va väl som alla andra dagar. Full och odräglig, va jag väl oxå. Men ja dansade så svetten rann och halsbandet flög av.. Sen vid 03.00 var jag hemma. De va en klassiker-vässan a la pluto! ;)

Idag vakna man bakis på morgonen, kände sig halvt berusad fortfarande, och inte alls lika frächs och snygg som kvällen där på.

Stress på engång, för de skulle firas "mini-jul" med vännerna.

Trött som ett AS åkte ja till OBS för att handlat julklappen, som ja SJÄLVKLART hade glömt. När ja såg Jysk kännde ja lycka!

Tog de första bästa, en pläd, för bara 100kr!!!! kan rekomenderas! Sen hem igen, där väntade det främande.. barn och släkt.. och gissa vad som skulle göras jo: ÄTAS!!!

Va lite social, sen kördes de vidare mot Amanda. Där laga vi snabbt ihop julbord och vi ÅÅÅÅT! *slurp*

Sen vid julklapps bytet, skulle vi göra ett "lek-byte" och min pläd blev poppis!! Den va uppskattad! (jeeeej) Så de slutade med att ja gick hem med en sån "avslappnings-" kudde. Och Ida vann pläden. Jag tänkte bjussa på lite kort, b.la från i dagen o julafton. Men eftersom iphone cameran SUGER så får ni ha lite överseende.

Så nu e allting slut. Ska man bara göra Nyår minnesvärd, sen e skiten över :)

Faktiskt väldigt skönt måste ja säg.

Nu har de gått 3dagar sen ja träffa min älskade älskling. Jag saknar han nått otroligt. (Han e hemma i sthlm) och jag läääääääängtar så till att träffa han. Kommer kanske dock ta några dagar till. Men att sakna e bara häslosamt ibland :)

Nu lite kort, sen sängen! Så Puss o Kram påer mina bloggläsare..


  

Min mamma hade gjort de så myssigt idag, me go mat.

Hon e så dutti min lilla mammii

  

Min Julgran där hemma i 08. (JAA den e vit :P )

Mammas fina julgran, me en liten Felizia som modell.

JA hon lekte modell påriktig :)  

hahaha, så söööt! helt sten allvarlig ;)

 

O lill killen, så sööt!

Vi vänta o vänta på jultomten.. tror han

valde bäckby sist faktiskt!  



Bibi hade gjort grannen så fin. O alla klapparna

var BARA till barnen.. GOSCH! :)  


Thihi, hon kom på allt möjligt. Min sötaste Flizan :)

  

Av Lisettan - 25 december 2010 01:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 24 december 2010 12:35

Nu e glada julafton här! God Jul allihoppa   

Nu drar jag till Bäckby för att fira jul med min bästa familj :)

Puss o Kram


  


Ovido - Quiz & Flashcards