Alla inlägg under juli 2010

Av Lisettan - 31 juli 2010 13:39

Sitter på tåget mot Västerås stad ska träffa min bästa vän Marisol innan hon också flyttar ifrån gurkstaden. Innan ja möter solan ska ja träffa en annan vän katia. Så kul o åka till Västerås man känner sig alltid så välkommnen :)) fast de bästa med att resa till vässan de e faktiskt mammas mat ;) ikväll blir de Pluto för hela slanten! Kommer nog bli super trevligt, alltid kul med solan! Ja här på tåget är de ingen höjdare. Började bråka med tåg gubben.. Då smarta jag försökte ljuga om min ålder (För första gången!) efter myyyycket om o men skulle han dra mitt kort. Id, tack ! Opsi har inget med mig ?!! Ja men då kan du inte dra kortet? Åter igen efter mycket om o men så kunde han dra de! Person nummer? Haha de e inte sant tänkte ja! Viskade personnumret., fick kvittot. 220 SPÄN ?!! Är gubben toookig?! Men du skulle ju till arboga??? WTF nu börja ja koka.. Hur fan kan man tycka Arboga o Västerås låter samma??! Jaja.. När gubben skulle gå sa han spydigt "i din ålder borde man veta att man ska ha pass med sig" hahaha ja tänkte där fick du gubbe!! Sved de till lite eller? Moha ! Tacka Gud för iphone o angry birds o i lirarna lirar ja gipsy kings på hööögsta volym :)) nu e ja framme så out !

Av Lisettan - 27 juli 2010 22:41

Idag hände det igen, tror de e 46:e gången nu. Jävla puckon som inte kopplar sina hundar! DE E INTE OKEJ!!!!


Okej dom som har pli på djuren, och de som går brevid dom. Men dom som låter de springa fritt? o INTE har någon uppsikt?! INTE BRA!

Jävla f-------tt puckon! Blir så äckligt förbannad, ska ja också låta min hund springa löst? få se vad som händer? "men vadå, vi kastade ju bara boll" ??????


Bryr de sig inte om sina hundar? ja vet att min klarar sig. Så enkelt e de me de. Men ja vet att de blir jobbigt för resten. Dvs, de andra ägarna deras hund osv. Jävla piss råttor! Ok en gång kanske två. Men 10?!! de börjar bli lite påfrestande o skrika till dom. Sur kärring som man e. Men va fan ja har sätt min hund FASTNAT i en annan o ja kan lova er: de e ingen vacker syn.


Så vill ni här i sumpan slippa alla vetrinär räkningar? kanske ha kvar eran hund? Kanske slippa men på hunden. KOPPLA HAN!  tack  


Så behövde få av mig de.. Nu ska ja färga mitt hår sen vinis me julle &co inne i söder. KUL!


Hörs da!   

Av Lisettan - 27 juli 2010 15:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 26 juli 2010 22:32

I Ärlighetens namn


Alltid ärlig oavsett vad !   

 

Behandlar folk som de behandlar mig   

 

Chokald är min favorit

 

Dansar när ja e själv

 

Ego o Elak ibland.   

 

Fjantig när ingen ser (bara du)

 

Går min egna väg

 

Har aldrig ljugit om min ålder

 

Inte långsiktig av mig

 

Jävla bra förlorare i spel

 

Klumpig så de skriker om de       

 

Litar enbart på mig själv

 

Mest kärlek till min hund   

 

Nästan bäst på att göra ris o flamerad kött

 

Obóy varje morgon o kväll

 

Pruttar hej vilt   

 

Quiter (?) ibland tex. när intresset tappar

 

Ruskit duktig på krigsspel (xbox)   

 

Sparar alltid en kant på mackan

 

Tänker inte alltid först

 

Usel på att göra bullar

 

Vänlig o Väluppfostrad !  

 

Xtra kännslig i allt   

 

Yrsel när ja ställer mig för snabbt   

 

Zombie på morgonen

 

Åker på sol semester snart Wipho!   

 

Älskar skvaller men hatar skit snack     

 

Önskar mig en cykel till jul

 

Så nu ska ja ta lite kort här hemma sen skriva ett långt inlägg till er

 

så tjilavippen så länge då   

 

 

Av Lisettan - 26 juli 2010 14:08

Eftersom vädret inte är på de bästa solsidan idag, är jag hemma och tar de lungt. Tänkte färga håret, pröva mina nya inköp, som ja inte gjort än! och titta på mina favo avsnitt av tjej serier.


Såna här dagar behöver man ett träningskort. Vi har funderat länge på att köpa ett. Vi har nu titta lite på 24/7-kort. Sjuk billigt, 189:- månaden! Men haken e att de nämaste stället ligger i Solna.. Så vi funderar fortfarande      Kanske ska ta o ladda ner en träningsfilm o träna här hemma tills dess   


Igår kollade vi på en riktigt rolig film som ja kan rekomendera, till de få ja känner med sjuk humor som ja, Julia. haha. Killen tyckte den enbart var OK medans jag dog av garv här hemma till vissa saker.


"grown ups"


  


Ja e en riktig Adam Sandler fan, gillar alla av hans filmer. Hur kan man inte gilla han lixom ?   


Nu färga håret puss på er   



Av Lisettan - 24 juli 2010 22:20

I Torsdags (onsdag?) kom en av mina bästa vänner, Marisol, hit till mig i stockholm. Har väntat länge på henne, tillsist kom hon!   

Vi har gjort en hel del saker här i storstaden ätit på GOD restaurang (koh phangan), myst, pratat shit snacka o de alla dagar gick ut på SHOPPAT!


Jag är så glad att hon varit här, betyder mycket för mig. Vi har verkligen haft de super, men nu saknar jag henne en hel del..


Idag har jag bara umgåtts med min älskling. Vi har varit på shigtsing i Stockholm. Målet var en speciell restaurang. Vi körde i 2 timmar innan vi nådde målet!! Ja som ni kanske anar så var resaurangen precis bervid oss och JA vi hade åkt förbi de ett ANTAL gånger! Typiskt.


Mätta, belåtna och trötta åkte vi hem och stor städade. Nu blev det av koppling i soffan.


De känns lite vemodigt, semestern e snart slut. Sommar e borta (?) och ja har massor som måste hinnas göra innan de e slut. Jag LÄNGTAR nått otroligt tills mina föräldrar kommer hit. De ska sova här och vi ska mysa på HÖGSTA nivå ska jag säga er!

Sen ska ja hinna åka på en liten liten tripp med min älskling. och sen ville han hinna åka till stugan oxå. Hur, Huuur ska jag hinna detta på en vecka??    


En av dagarna kom en annan av mina bästa vänner och hälsade på

Fina Mariana. De va så riktigt roligt att träffa henne. Önskar bara ja kunde umgåtts lite mer med er   

  


Försökte ta en bild på Solan, inne i kho pangang. Väntar på

vårat bord

    


Ett av mina fynd (skorna!) love them alot!

Ser lite ut som ja hotar killen o ta kort.. thiihi

  


Väl inne på kho pangang.


myssigt ställe, eller vad ?


Svårt o få den riktiga kännslan på kort..


Mina bästa..


Så vacker!

     


Japp. Jag e besatt av min nya lur. Man fixar allt i vardagen me

den

      


I Marisols nya fina väska, stod de en "bra" varnings skylt:

DO NOT EAT

 

 

jo men tack! TUR att de varna om de   


På bussen mot Välling by..


Och ja. Jag saknar henne redan en hel del !


Så nu har ni fått sätt HEEELA våran resa ihop, nästan! 

;))

Måste smoka en cigg nu, Out!      

Av Lisettan - 20 juli 2010 23:32

En i mängden, and i love it   Skaffade mig en ny Iphone idag, Vilka grejer de finns nu förtiden alltså. Helt otroligt! Exempel: tar jag ett kort med mobilen, sen när jag ska kolla i mitt fotoalbum, då kommer de en karta om vart jag tagit kortet någonstan, Hur sick e inte de då   nä men allvarligt. Nästan alla funktioner e roliga, har pillat och jobbat mig med den nu den senaste timmen.


Annars de här dagarna som gått har jag varit med killen, 24/3.. hehe ni fattar poängen. Konstigt de där, är ja med en vän på stan eller liknande kan man "tröttna" inte på henne utan på situationen, rätt lätt. Men med han kan jag va non-stop i veckor kanske månader! ja ja.. vi har iaf badat i Ekerö, SJUKT nice strand och vatten, andra dagen låg vi inne och inte gjorde ett skit från morgon till kväll. Vissa (dom flesta) klara nog inte av de, men de gör vi! vi älskart!


Idag åkte vi till vässan. Jag ville träffa nära o kära som ja inte träffat sen i julas (?) Bibi, Sebbe o A. Vi mös på gräsmattan och njöt av A:s charmiga smile. Hon charmade mig till max!

O imon ska jag över till Farmor    på Lunch. Hinner ja, har jag lovat med en snabb träff med Katia. Sen HEM!!!


De blir så där, när man väl e här får man mosa in lite här o där. Men vadå bara man hinner ses. Men måste hålla med än vän som sa en förnuftig grej till mig. De e så många som säger: "kom hem o träffa mig" När kommer du hem?" "kan du inte komma hem någon dag" Men lika så som "vi" betalar och sätter oss på ett tåg "hem" så kan faktiskt "dom" också komma. Sjukt, att på nått sätt när man flyttat, så e de plötslig den som flyttade som alltid ska komma o hälsa på?

Om ja ska vara ärlig så var ja lika dan, tyckte på nått sätt att de alltid skulle komma.


Ja ja.. nu ska ja faktiskt pilla på min iPhone så ni får lite bilder ist (E.. på mig typ.)

Hörs kanske imon o till er som undra.. möbleringen blev gjord ja.. killen o ja höll på en hel j-vla dag med de, ikea, hämta borr, kista, bära, ändra, pyssla U NAME IT. Men bilderna kommer efter fredag, lite kvar att göra..


På Chilli.. ja o killen hade inget bättre för oss

  


Syns min uttråkning ?

 


Nu då ??? 

   


LEKTE normal.. 

   


Syns hans irri ? haha! 

   

  ------------ inget kort (pga av SNOKAR! )


Bästa köpet på Chilli, min filt (o kudden e ny :P )

 

  

Av Lisettan - 18 juli 2010 01:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards