Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisettan - 31 augusti 2010 21:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 30 augusti 2010 17:10

Hösten kom! Härligt!!

Min helg har varit alldelles PERFA! I fredags vara de dock en liten svacka i vardagen ;)

Grejen var att jag skulle på möte i Vässe på fredag dag, om ja ska vara exackt kl 15.00 skulle jag vara där.. Precis innan vi ska åka PAJAR BILEN TYYYYPISKT! men efter mycket om o men funka den o drog till vässan dock inte för ett möte.. utan för en KVART i västerås. Fick iaf se min älskling Solan, tror ja gav henne 7-hej-då-kramar! hihi!


Efter vässan trippen, kom ida o riki på besök. Vi var bara hemma o snicke snackade lite.

På lördagen, tog ja och killen en lång tripp till IKEA därefter köpte vi våran favorite KRÄFTOR!!! o va gott de va, vi laddade upp med med massor av godis o god grejer och vi mös verkligen hela lördag.. gissa om ja njöööt   


På söndag ville killen åka till Örebrobadet, så dit vi stack! Träffade upp 4 andra grabbar, eftersom de va premiär för mig så fick ja mig en riktigt guide tur av killarna. De alla hade tydligen ett rekord på rutchbanorna, gissa om vi försökte slå de. Hade sjuuuukt kul den dagen! Vi var självklart på deras relax avdelning. Sjukt nice för 200kr. Man gick omkring med sin morgonrock, tog massage, solade, åt gott jaa jag gjorde allt man kunde göra. Var som 7 på nytt. (ja va inte själv om de;) vi alla lät: RUTCHKAANAAAN!!!!

Va inte hemma i 08 förens 22.30 phu!


I går kom de både jätte tråkiga nyheter och jätte bra nyheter påengång.. Annars tvättade ja ca 6 IKEA PÅSAR!!!


Och idag en grå och fin tisdag, ska ja möta upp lilian vi ska ha spööök kväll (kolla på skräck film) Sen är veckan igång igen..  Måste söka jobb, har inte gjort de än!! Men nu kommer ja få andra arbetstider här på SVD så då har ja liiiiite mer tid  

Idag känns de som de gått världens längsta dag på jobbet såååå segt...

Får väl helt enkelt fortsätta jobba på nu, lessen för mitt snabba kanske lite mennningslösa inlägg, men behövde en paus från mina långa timmar (?) Pöss på er!


Som vanligt min repit låt för tillfället ;)

Av Lisettan - 24 augusti 2010 13:39

Tisdag idag dåra, dagen innan löning   Sitter på jobbet förtillfället.

Helgen gick galet snabbt förbi, och veckan går alltid sååå långsamt.

 

Helgen bestod av massor med kul, jag träffade lilian va hos killens familij 2 dagar, träffade Sonja. Va på kliniken vi väntat på. Beställde tid. den 5:e sep smäller de!

 

Igår efter jobbet kom ida förbi på ett glas rött mycke trevligt. Sen fick ja o killen flip, vi tog bilen o körde lite   spännande..

 

Idag ska de sökas massor med jobb, fast jag sitter på mitt underbara jobb. Men ja känner att jag vill utvecklas vidare, i vad, de e riktigt inte klart än.. ;)  Plus att jag lovat en annan att söka jobb åt den.. mitt mål för dagen e att ja åtminstonde ska ha skickat iväg minst ett CV idag!

 

Onödigt vetande:

 

Fick nyss en lektion av mamma ang vin.Eftersom jag tror att jag e allergisk mot vin, så sa min moder att jag ska pröva "prat-vin=vitt vin" tydligen ska de va mycke bättre än rödvin, för såna som ja "huvudvärks" människor..

 

På jobbet hade vi en "livlig" diskussion ang ironisk humör. Själv fattar ja inte pointen me de,visst kan de vara kul på program som de gör paradoi och liknande. MEN de känns som de e en hårfin linje mellan humor o elakhet i de.Tycker det är onödigt att hålla på och skämta, om andra, på deras bekostnad.

I all humor finns de lite ironi i, men en liten ljumet skämt e OK, men när folk går övergränsen och gör de för att vara "rolig=elak" tackar jag nej till.

Ett exempel var när jag satte in "Emmas ordval" Då försäkrade jag mig om att hon va med på noterna, för jag känner att jag har inte rätten till att göra mig rolig på hennes bekostnad. Och sen finns de dom som gör de framför än, hela tiden. Jag kan skaka av mig de rätt lätt och bryr mig inte så mycket, men man ska vara försiktig med de, för vissa blir sårade och jag känner att jag vill "inte vara den" som har åsta kommit de.

 

Sen finns de dom som gör de bakom ens rygg, och de är bara avund, och när ja själv stöter på de så säger jag ifrån rätt snabbt och tillåter de inte.

 

Som sagt.. de e väldigt olika de där. Vissa har den "humorn" och har man inte samma kan de ju bli lite knepigt, men ja hoppas inerligt att de löser sig för personen i fråga. =)

 

de va skrivet igår..

 

25/08 idag. Snart e september, de betyder att jag snart blir ett år rikare. Känns faktiskt inget speciellt alls, nu förtiden, konstigt.. när man var barn längtade man efter sin födelsedag, man ville alltid vara äldre. Men nu vill man att allt ska gå saktare? Ja njuter av mina år ska jag säga er ;) inga bekymmer att man blir äldre men å andra sidan inge kul heller, lixom ingenting :O

 

Men nått jag längtar till är HÖSTEN! jag älskar regn lite kyla och allt va hösten innebär.  Så idag när de e riktig höstdag, njuter ja!!!

 

Man vill bara hem o ta på sig sina mjukisar, äta god grejer och kolla  film! Mysa!! Men ja får helt enkelt hoppas på höst till helgen.

 

O sen: De roligaste som finns e ju att shoppa höstkläder! Finns fan inge bättre!!!!! WOOP WOOP! Nä nu ska ja jobba vidare, hör senars

 

Chingeleling   

Av Lisettan - 20 augusti 2010 16:47

Japp, känns som de e en kalender här..    Men om ja ska vara ärlig, så har jag inte tid att skriva tankar, känslor och funderingar just nu..


Fredag underbara fredag.

Igår va en vanlig tråkig dag för mig.. Jobbade o slet som VAAANLIGT! hem o gosmos me med hjärt.. Ja o han har fastnat i paradise danmark, så vi körde på som vi brukar = Maraton till 06.00 på morgonen, kanske ingen smart idé och kolla så länge, men vi gillart.   


Idag vakna jag seg som attan.. Lilian kommer snart över då vi ska käka oss skit mätta igen    Sen imon väntar en fullspäckad dag. Då jag på dagen ska på fika med min barndomsvän Erica. Sen på eftermiddagen på barnkalas hos pojkvänens syster, och sen kanske Marisol kommer förbi på kvällen HOPPAS!!   


O på söndag ska jag möta upp min vän Sonja då vi ska på rådfrågning på en klinik!!! WIIHO!! Få se om vi blir som 2 helt nya flickor sen !!


Nä måste gö i ordning mej nu..


MER LADY GAGA ÅT FOLKET!!

(MIN REPIT LÅT FÖRTILLFÄLLET)


Av Lisettan - 18 augusti 2010 14:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 18 augusti 2010 00:49

Today is a good day !

Måste erkänna att de gick väldigt segt på jobbet. De kändes som de aldrig ville ta slut. Efter jobbet gick ja, julia, joy, sonja o felicia ut på "After work" vi satt o diskuterade allt o inget och drack ett glas rött. Riktigt Trevligt!! (hoppas ja vi gör om snart:P) Medans vi satt där i våra diskussioner upptäckte ja spel maskiner, la i en 20:A o på 3 minuter vann ja 600kr! Lycklig som en ko åkte ja hem till min käratse.



(Felicia:)

 


 


haha! Fick bli de korten, tydligen va de dom enda ja tog..


Nu tittar jag på en  dokumentär på fyran. Handlar om en 25 årig tjej som var tillsammans me en psyko och hon fick syra över sin överkropp, från han ja!  De finns så mycket sjuka människor i den här världen!!! Man blir så jävla arg. De va en hemsk dokumentär, tog fram några tårar från mig..

FAN! ska inte kolla på sånt där ja kan blir riktigt jävla pist alltså. Skriker o härjar på stackars killen.


Nä nu ska ja gosa ner mig i killens famn, i ny bäddad säng och så ska jag sova gott!


  

Av Lisettan - 16 augusti 2010 14:25

Igår kom Lilian hem till mig, vi hade de mys med Dokusopor-maraton! Hon sov över för de va sååå mys!   

Vi körde på stort med götte grejerna, pizza cola, godis i stora lass, glass och mackor o ägg och avslutade kvällen me popcorn! Fattar egentligen inte att ja fick i mig allt..? Kanske därför ja e trött idag?? Kan man bli trött av mat?? ;) näää...


ja e iaf dööööööööd idag! vet inte vad de e, inte ovanligt att ja går o lägger mig 4? men på nåt jävla sätt så e ja heeeelt slut today...


Tror de e att de e Måndag Rent av! Bara genom lida dagen så gott de går.


På jobbet har jag STORA högar av jobb som bara väntas på att göra. Så lika bra att förstätta.. Så länge får ni som vanligt min "repit" låt (förtillfället)  som ja spelar imina lurar nu   



Av Lisettan - 15 augusti 2010 00:46

what a day.. what a day..


Ja förstår inte att jag aldrig lär mig ? Trodde verkligen ja skulle orka upp i morse! kl nio ringde telefonen, snooza som vanligt en timme till.. sen va de bara klä på sig ut i värmen me hunden och sticka till vässan. Stress. Hämtade tårtan som Amanda hade gjort. helt j-vla f-cking -FABOULS! Alltså alla på kalaset blev chokalde över tårtan att den va så grymt god och såg så jävla grym ut! Grymt gjort av Amanda helt enklet! Tack IGEN Sötaste!!


Hann bara vara i Vässan kort. Ja pussade på brorsdotter 1000ggr för mycket tror ja ;) men de va helt underbart att träffa henne   


Hemma möte ja upp lilian och vi gick hem för kaffe på balkongen, promenad och god mat på kvällen. Nu ligger ja här helt av på mitten. Man ska inte klaga på värmen: Men nu fan orkar ja inte. DE E FÖÖÖÖR VARMT! såna här dagar ska man ligga på strande o njuta, thats way ja o lilian siktar på Beachen imon!! hoppas hoppas hoppas de e lika fint i mon!


Annars har dagen gått sjukt snabbt. Tror ja lyckat genomgå den mest skräck-tågresa-EVER!


Lyckades sätta mig i mitten av två som kände varandra. Eller snarare de som kom o satte sig runt mig.

Tåget va från år 1881, de va sjukt mycket folk, alla trängdes och de va GAAAALET hett!!!!! svetten rann som f----n (kändes de som) MEN de värsta av allt. De va att tjejen som satt breve mig, hon DÖDA mig me sin andedräkt. HERREGUD, ja trodde ja skulle smälla av varje gång hon pratade. Och eftersom jag lyckades sitta i mitten så pratade hon mig rakt i ansiktet. De va inte o leka med!!   Men när hon jäspade! Då, ja dåååå: DOOOOOOOOOOoG ja! Fy helvete.


Alltså de finns gånger man vaknar med en jobbig andedräkt eller nå liknande, va vet ja, men man borstar väl tänderna ? äter ett tuggummi, nått ? a fy helskotta i järnbacken. de va inge o leke me de där inte   


nej, nu får ni lite bilder på den grymaste tårtan ever. Ska ta o köra Paradise maraton här hemma. ( killen e på "svensexa" ) så ja ska passa på o njuta av ensamheten med min gooos hund och mina popcorn!   



Jag hoppas Amanda tog finare kort än mig.. Men ja har ju bara min iphone nu förtiden..


                     Hem ljuva hem (min bästa farmor där <3)  



Bästa pressenten, nytt nintendo!

 


Till er som inte vet vad "pet shopp" e..       


Leksak Petshopen.. (finns i tusen tals olika djur o figurer)

 


Tårt- petshopen!!!

 

Alltså ÄRLIGT? den som inte tycker den här e grym... Den vet inte mycke!

 

Finner inga ord!


  SÅN JÄVLA GO FYLLNING; AHLGRENS BILAR SMAKA DE!!!!!!!  


 

Hon skulle så klart ha ljus i den! hihi :)

                              

 

Skulle kunna sätta in 500 bilder på den, för ja tycker den va så fin. Men ja måste faktiskt se mina avsnitt nu.


God natt Alla Jord-bon. 


Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards