Alla inlägg under december 2010

Av Lisettan - 24 december 2010 01:22

Nu e julen kommen. Jag har haft de riktigt myssigt idag, bortset från julstressen inne i 08. Men när jag kom fram till Vässe mådde jag faktiskt bra.


Några i min omgivning sisådär 2-4 st "klankar ner" mycket på vässe (inge fel på de, vi alla e olika;) Men jag älskar och vara hemma. Me min familj, har nära i huvudtaget till nära och kära. Jag är uppväxt här, tycker de e lite myssigt att vara hemma på besök och jag ska antagligen gå ut på lördag mycket för att jag vill se folk, bekanta gammla vänner eller bara såna dära man känner igen.


Som sagt, saknar de liiiite, de e ju trots allt en del av mig, med tanke på min uppväxt, så: de ska ja inte förneka. Jag tycker (om jag nu går ut, kärring syndromet har dock inte gått över än;) de ska bli kulit att gå ut och få svänga på dom lurviga en dag   


När jag anlände i västerås, kunde jag inte låta bli att gillat! Jag menar vad finns de egentligen att inte och gilla?

Att man stötter på folk oftare eller att de är litet och allt vet allt om alla.. nä ni! Jag e inte den osociala kärringen, inte! :))


Visst kan de vara skönare och hälsa på bara.. Men vem vet om vi kanske flyttar hem igen och just nu, just idag, skulle jag faktiskt bli glad och kunna göra de.

Skillnaden är väl att man lättare blir uttråkad här, men cooome oon! Som om jag gör något vettigare i 08:a än här   

(plus att här har jag min familj att hänga me)


Men nu finns ju ALLA mina vänner i sthlm, inte många de heller, hahaha 6 st om jag ska va exackt. Men hellre få vänner som e nära och ärliga, så de så ;) och ni som e kvar i vässan saknar jag vissa! Men som sagt de e bara gilla läget och sthlm e stört skönt ställe, så inga sura miner här inte. Men jag ska dock inte "klanka ner" på fina gurkstaden heller..


Så nu njuter ja fulla drag och vara hemma med min underbara family! Och eftersom jag har hittat mitt "hem" att fira min jul i, så kan jag inte låta bli att tänka på dom som inte har ett "hem", hemlösa uteliggare..


Man säger att "hem" är där ens familj är.. Där med kommer tanken på alla dom som förlorat en nära.. Jag tänker på alla dom..


 

Som en vän skrev, så ska jag tända ett extra ljus  imon vid vårat julbord, med min tanke till alla dom...


     


Av Lisettan - 23 december 2010 11:34

God morgon! Nu e de bara en dag kvar! visst e de underbart? :)

Sitter förtillfället färdig vid frukost bordet, äter en macka med tee kollar ut på den vita snön och drömmer mig lite bort. Jag njuter..

Mamma o Pappa kommer faktiskt och hämtar mig (o vän) idag! Men kände att man inte kan lita på tågen just nu, och jag har sjuuuuukt mycket packning! Speciellt alla julisar till barnen! Så inom några timmar brummar vi hem mot vässan. HÄRLIGT!! :)))

Och jag ska säga er, ikväll ska de spelas bingolotto! Så håll er tummar tack :)

 

Av Lisettan - 21 december 2010 00:05


*

Det värdefullaste i livet är gratis

och lycka är allt som är fritt.

Om du ger mig ett vackert leende

så ska jag genast bjuda på mitt.

Minnen är till för att njutas

att dela med sig av och att spara.

Om du vill ge mig ett minne

får du tusen av mig att bevara.

 

 

 

Härlig Dag. Härliga Minnen. Underbara vänner. Insperars av Tomas di leva. Jag ska börja meditera och köra mer joyga. Jag ska bli fri.

Lycka..

Av Lisettan - 17 december 2010 15:18

Idag ska jag iväg med jobbet på enu en middag, trevligt värre!

Tvekade till en början, men nu känns de ganska nice faktisk. Plus att jag gör en god gärning för en vän isf ;) Ska mumma massor och hoppas ja kan ta några roliga kort hit eller dit. Sen e de ÄNTLIGEN helg ! har massor o dona med här hemma.. Om ja hinner ska ja träffa en vän eller 2.

Men nu far jag mot middagen i Alvik. :)

Puss Puss


 

Å!.. "Vad vore en bal på slottet.. "


P.s Handlade MASSOR av roligt på loppis! Bland annat fatet som var med på de andra inlägget, sen blev de annat smått o gott :)) D.s

Av Lisettan - 15 december 2010 19:14

Vi på Svenska (SvD) håller på att flytta. Så nu har de gjort "loppis" här på Svenskan! Det är sjuuukt billigt, 25-50:- på nästan allt plus att alla pengar går till välgörenhet ! Så i morgon klcokan 17.00 startar säljningen, jag e taggad till 1000! Tror jag och tjejerna här har traskat runt och kikat nu ca 8ggr. Har hittat massor jag vill ha. Har jag tur köper jag hem en hel paml! hehe..

Så imorgon kan bli en lyckad dag, PLUS att jag är ledig 4 dagar efter det. Så då ska jag ta mig tid och träffa massor av mina vänner, som jag saknat massor!

  



           

Av Lisettan - 13 december 2010 23:25

Första gången på år, jag sover själv utan min hund också ! Känns sisådär.. Jag är så van att alltid "ta hand" om någon Så när ja kom hem från jobbet, hoppa ja ner i soffan och kännde mig stressad.. huh?? De tog ett tag innan jag kunde slappna av på riktigt.


Nu har de varit mycket turbulenser i Stockholm. Bombaren och inbrott (hos min granne!!) så där lagom skrämande (!) och att sova heeeelt själv känns faktiskt INTE HELLER SÅ BRA ! Mitt i allt de här turbulensen.. Inte för att jag tror att "bombaren" ska komma hem till mig, men vadå man e ju lite skärrad. SPECIELLT när vänner nojar upp mig med "e du rädd-nu när du går i stan" (jag blir rädd;) eller "de kommer slå till igen" osv.. då känner ja mig en anning ostabil när ja väl laddar i hemmet, då man ska känna sig trygg, men ist ser man en stor skylt i trappen där dom "varnar" för inbrottare, håll utkik osv.. 

då e de är tur att Julia är min granne, får ringa & väcka henne om de blir allt för oroligt här hemma   

Nu: desperata avslutar med paradise hotel-maraton (mitt sömn medel för ikväll)

Så: Out..


 

Av Lisettan - 13 december 2010 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 13 december 2010 18:03

Alla dagarna bara springer förbi än. De är 1:a advent, 3:e advent nu Lucia. Och NÄRSOM Julafton! Jippy!

Lucia. Dagen i sig gör så att massa härliga minnen bara poppar upp i mitt i huvud. När jag var ung, på min tid (om ja nu kan säga så :O), var Luciavakan jäääätte stOr. De betydde att vi kunde leva fadirulan hela natten.

En Lucia hade jag faktiskt dansuppvisning mitt på natten, på SF bio i Västerås. hahaha! De kommer ja sent glömma. Jag var i den ålder då jag tyckte allt var pinit. Och jag dansade där på ett fjuttigt golv i mitten av trappor. Och i pubilken såg jag min nuvarande pojkvän. HAHA!

En annan Lucia var när jag blev utvald av skolan att vara Lucia. De var så pirrigt dagen/stunden innan, då jag skulle ha äkta ljus i håret..i vårat tåg skulle vi ha våra "faddebarn" som tärnor.

Vi övade länge. När vi väl slog till, blev vi utskrattade, för att de var en av "fadderbarnen" som typ.. skrek när hon sjung. Jag tyckte såååå synd om henne. Efteråt skällde folk på henne och om jag minns rätt så grät hon..

Stackars liten..

Men när vi gick vidare till servicehemmen så var hon mycket bättre! Så slutet gott allting gott ;)


Nu idag på Lucia, ska jag göra absolut ingenting. Jag ska bara vara hemma och slappa lite, då jag ska göra fixa lite julklappar från internet idag! :D

Men jag måste först jobba färdigt denna seeeeega dag! Så back 2 work -out-


  

Ovido - Quiz & Flashcards