Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisettan - 31 augusti 2011 22:24

Idag började träningen. Lite smått sådär på jobbet.. Jag och Anita, som btw är några år äldre än mig.. tränade pilates på jobbet. Antia va sjuuuukt mycket bättre än mig.. hon sa de själv.. "jag har några år på nacken så jag kommer oavsett vara stelare än du" mmm YEAH RIGHT! haha.. kände mig som en flodhäst som låg och på golvet och kräla mig !

Efter det var vi fast. Fick i samma stund reda på att mitt jobb betalar mitt gymkort (!) så vi surfa alla ställen på stört. Vi kom fram till Friskis o svettis. Jag har inte velat tränat där då jag tror och har hört och uppfattat det som ett "inne ställe" att träna på nu förtiden. Jag ville ha där inge kunde se mitt fett skaka som ett asplöv när jag gjorde den mest simplaste övningen i världen. MEN MEN... nu va de enda som passade oss friskis. Av fler orsaker, så på söndag om 2v. kör vi igång!! Visst e de tragiskt, 2 v... haha.. så e de med full späckat schema ;) Och vem vet jag kommer SÄÄÄKERT älska friskis till sist!:)

Men efter som SATS öppnar i jul i Vässe så ska jag LÄTT börja där sen.. då e friskis bra.. med 3 månaders schema.. i think.. :))))

Nä nu måste jag faktiskt sussa. Vi får höras mer imon. Boss Boss <3

Av Lisettan - 30 augusti 2011 23:06

Lycka Lycka LYYYYYYYCKA! äntligen gott folk, äntligen (vet inte varför jag upprepar mig, låter helt enkelt bra i mitt huvud bara.. hm... haha) har jag fått min pinnsoffa till våran hall!!! Och den passade in som handen i handsken! Jag blir så lycklig. Inte nog med det. Idag kom killen hem med ett helt sprillans nytt köks bord till mig, som jag tittat in ett tag. åter igen: LYYYYCKA!

Allting börjar kännas mer och mer hemma, med tiden som går och saker som kommer på plats. Nu är det bara hatthyllan och skohyllan som fattas. MEN jag tänkte att jag ska måla om de först så de passar min fina pinsoffa. Jag är inte mycket för chabi chik (INTE den blekatse hur de stavas) nått som de kan låta som, när jag skriver "måla om de", men de e mer för att jag e sjukt uttråkad på trä färgat. Och svart känns så mörkt helt enkelt.  


Jaa idag kommer jag somna med ett leende på läpparna, pussa och krama om min älskling ett par extra gånger. bara för att han är snällst i hela världen! Puss och sov gott kära ni!


 

Av Lisettan - 30 augusti 2011 12:01

Hola Girls and Boyz ;)

Då va man ledig så de skriker om de.. Härligt var det de var. Jag o killen ska faktiskt städa ordning de som e kvar och kanske ta en tripp ut till affärerna :) Sen ikväll ska jag över till min bästaste familj och ha lite tv kväll. Myspys! Nä nu ska vi sätta på sjukt hög musik här och stääääääädaaaa :) Puss på er kära vänner !

Av Lisettan - 29 augusti 2011 21:44

Hello! Hur står allting till? Själv känner jag mig äntligen stabil igen. Både fysiskt, psykiskt, mentalt och själsligt. Jag har ÄNTLIGEN flyttat till Vallby och jag måste faktiskt säga att jag gillart! Det känns lite som jag inte bor på vallby. Då jag bor längst ut mot skogen. Jag har verkligen störtsköna promenader, samt att jag slipper alla jäkla hundar som springer lösa och alla jäkla "gangster" barn. Som de fanns där i Sthlm (då vi bodde i ghettot). Jag och killen min har kommit till rätta i vårat bo, känns gott. Eller helt till rätta kanske jag inte ska säga, fattas lite saker här och där.Men i stort sätt är allting uppe.

När jag flyttade hit, stod de en stor rullande sak i våran lilla träddgård (ja, vi har en liten trädgård, wii) Jag tittade förvånat på den och sedan på killen. Han står med ett stort smile och säger att de e min.. En vespa??!! Han är så sjukt söt min kille. Självklart blev jag super lycklig, men huuuuur ska jag lära mig och balensera den där saken ;)

Vi har faktiskt tränat i helgen och de gick alldelles galant, förutom den biten då alla grannarna skratta åt mig, när jag skulle typ bära vespan bakåt.. som va otroligt svårt.. haha, ja svårt att förklara vad vi höll på med, men kul hade vi och kul och åka vespa var de oxå!


Jaa vad ska jag säga till er, jag har umgåts dagligen med min älskling, vi har rökt vattenpippa hejvilt vart på marknaden och haft massa besök från våra familjer, som har varit behövligt för min lilla själ :), vi har jobbat hårt i våran pyttelilla trädgård, klippt gräsmattan rensat och kapat av buskar, borrat tavlor ect. varit och handlat mattor tavlor osv. myst, haft kräftkväll.. ja vi har helt enkelt saknat varandra och bara umgåts med varandra.


Just ja.. måste bara säga: jag har äntligen fått jobbet som jag har börjat på. Då jag hade prövotid i början men nu e de official: ja är en "ordinare" ;) Och jag måste säga att jag har sjuuuuukt bra arbetskamrater. 

Idag blev jag erbjuden massa bilturer av dom, som jag senare i månaden ska utsättas för (hihi) jag är i alla fall sjukt nöjd  med allt där. 


Idag hade jag ett tungt samtal med en arbetskamrat ang. mig själv, hon påminde mig om en hel del och hon fick mig och tänka på en hel del, Då hon gav mig styrka på ett konstigt kanske bra sätt, som jag verkligen överväger.. SAMT vill jag ge den här låten till dig jag vet att du läser, du ringde mig idag förbrillt och undra massor.  SÅ därför avslutar jag detta inlägg med en låt som dels är skön och del passar för dagens händelser :)


Så lyssna och enjoy

Av Lisettan - 27 augusti 2011 23:41

Den här helgen va min lediga helg och min älskling kunde inte gjort den bättre än vad han har gjort :)Idag har vi shoppat "skräp" på marknaden. Vi har nog gått där hela dagen, 2 ggr dessutom!! ;)


  Min Älskling han kan han :)

Av Lisettan - 18 augusti 2011 21:35

Jag blev kär i en affär! Den heter Granit. Finns tyvärr inte i Västerås men i Uppsala och Stockholm. Jag lääängtar tills lönen kommer, då ska ja till sthlm och shoppa! De är en inrednings butik med lite kläder. Som jag skrev innan, så blev jag helt såld. Jag blev förälskad i den här lilla myssiga affären. Lite bilder från Deras butik, och lite måste-införskaffa:


Ett måste och ha dessa glödlampor:


        


Väskan blev jag såld på, t-shirten kunde inte bli mer min kille stil.


     


     


Som ni ser va de en jättemysig affär, är ni i sthockholm eller uppsala gå och besök den, lätt värt!


Tyckte jag gjorde ett jätte fynd ine i Stadium (tror jag de va) hittade ett par FredPerry skor jag gilla, min storlek och allt..Och på de hela var de halva, halva priset.. från 799 till 199:- DE NI!!! vart super glad.


 


Oj nu ringer telefonen!! Vi får tjöte mer sen ;) Puss!

   

Av Lisettan - 18 augusti 2011 12:04

Då va man på väg mot fina Uppsala :) eftersom jag har bott där i nå år för ett tag sen, så kommer jag få massa av nostalgi. Va ju evighetersen jag va där! Tänkte tanken och möta upp gamla vänner.. Men kommer nog tyvärr inte hinna de, får bli en annan gång :) Vem vet kanske de blir en flytt till Uppsala ;) med tanke på jobb kommer dra oss dit osv. Men vi får la se, vågar man säga "hoppas" haha! Nä nu får man tillsägning om hur tråkig man e för man sitter vid mobilen, skyller på att iphone e sååååå rolig ;))) Ha en super dag, för de ska jag :))))

Av Lisettan - 17 augusti 2011 22:42


Jag bara älskar den här killen, blir alltid lycklig när jag ser han! Hur kan man inte bli lycklig? Han e störtskön och klockren!


Ska fortsätta njuta av mina lediga dagar nu =) Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards