Alla inlägg under september 2011

Av Lisettan - 3 september 2011 23:49

åååå guuuu vilka tråkiga! eller e de bara jag som börjar bli trött?? Ja, jag gör väl den här sen e jag färdig med sketen, så jag kan börja på nästa :) den roliga. Jag vet att jag e sämst på att avsluta saker rätt. Den här t.ex skulle ju jag gjort dag vis. men meeen nu blev de så här. bättre de än inget.

Allstå ni får ursäkta mig, men ni har ju redan fått ett moment. och vill behöver ni verkligen ett till??? nä de blir för mycket, va? A! de tycker jag med!! Visst e de bra de där? när man snackar åt för er. ;)


Näj snällheten i mig säger faktiskt: skriv ett jäkla moment då!


hm.. ska de va ett bra? ett sorgligt? ett långt? ett kort? ett rått? ett kosntigt? de får bli ett om min vän,ett fint litet, men endå väldigt specielt mine, som ligger mig varmt om hjärtat:


Min bästa vän Marisol.

Vi hade känt varandra bara i något år, men de har alltid känts som vi har känt varandra hela livet.. Vi var på en kompis födelsesdagfest och firade henne. vi hade jätte trevligt den kvällen, vi skulle ut på krogen allihoppa.. verken jag eller Marisol var fulla, vi stod vid baren och snackade lite skit med folk. helt plötsligt viskade Marisol till mig. Som en blixt från klarblå himel  sa hon: "de känns som du är min ängla syster Sanna"


De vart och var ett moment på nått sätt. Eftersom både jag och hon har funnit varandra så bra, vi båda har en bakgrund som är väldigt lika, så känndes de jätte speciellt när hon sa så. Sen dess har hon och kommer hon, alltid att vara min ängla sis.


De kanske låter simpelt, töntigt och tråkigt i era ögon, men Sollan vet vad jag menar och de räcker, för oss var de en moment :)

Av Lisettan - 3 september 2011 23:41

Mina ambitioner. Va e de här?? Nån jäkla jobb intervjuv??


Nä gud vilken tråkig. Den hoppas vi. Ingen lust och sitta här o skryta ;)

Av Lisettan - 3 september 2011 23:26

Hm.. nått jag saknar?? hm...


A den va faktiskt svår. Eller svår och svår, jag måste tänka efter lite.


Nått som jag kan sakna många gånger och tänker på ofta är en vän som gick bort i cancer, han hade hjärntumör. Vi var unga, jag var 18år. Vi bodde ihop som familj. Han var en varm, rolig och charmig kille. Jag kan sakna han många gånger och jag tänker på han ofta. Jag pratar inte så mycket om han, bara till min kille. Men jag tänker på han väldigt ofta. Jag hoppas han har de bra och jag hoppas på att få se han igen en dag.. Min vän.. min saknade vän. Här om dagen berätta mamma en sak om honom som jag inte visste.. Han hjälpte mig många gånger som jag inte ens visste om. De är en RIKTIG vän.


  


De är nog den enda person som jag saknar, trots att jag träffat en hel del männsikor i mina dagar. Men mycket därför jag inte saknar någon annan heller, för jag vet att folk kommer och går i livet och alla har en orsak till varför man kommer in i någons liv. Men så är livet väg, jag önskar bara att han som betyde nästan mest i min väg inte behövde gå. Men som ordspråket säger.. Gud tar de bästa och finaste änglarna först, de stämmer faktiskt. 


___________________________________________________________________



Saker jag saknar är ett par riktiga favvo skor jag hade en gång i tiden. Skulle aldrig använda dom igen, men de va ett par skor jag skulle vilja ha kvar i min garderob bara för de är så mycket minnen för mig :)


Sen finns de nog inte så mycket mer som jag saknar. Jag har de bra nu, både med saker och ställen  :)

Av Lisettan - 3 september 2011 23:23

Och den va så enkel! I min kills famn så klart! :) De är den bästa.


Sen finns de fler favorit platser så som: hemma, helst i soffan ;) jag gillar bussar och tåg mer än bil.. vet ej varför jag bara gört, sängen, och hemma hos mina föräldrar där jag växte upp.




Av Lisettan - 3 september 2011 22:42

å hej o hå va vi har kämpat idag igeeeen! Vi har städat de mesta som vart kvar i lägenheten, satt upp gardiner, pappa och mamma har varit här och hjälpt oss, vi har varit och handlat och gjort sjuuuukt god mat. Pasta med oxfile, chili paprika champisar osv. NU bev jag klar för dagen (phu!) och killen drog iväg och här sitter man själv och ugglar. De enda som e kvar i våran lilla lägenhet är alla kläder och hurruniniiii de e inte lite! Tänkte ta de i morgon :) Och vill ni veta något super roligt. Jo på Måndag får jag en ny säng!! (kanske inte så kul för er, men jag e så glad för de) guuuu va jag längtar! Kommer bli skit snyggt i vårat sovrum. Jag har hittat en tapet och en heltäcknings matta som ska in dit också.. men vi börjar med sängen :P tapet e väldigt speciel, men de är alla andra tapeter också i den här lägenheten så vad gör de ;)


Annars idag, trodde jag att de skulle bli en tuff dag idag. Då jag blev förbered på de värsta idag.. men inget hände.. så jag hoppas verkligen att de kommer bli bra nu på alla sätt och vis.. Nä nu pratar jag i gåtor I know. men ibland blire så..


Igår på middagen med jobbet, vart de jätte sent. Men de va riktigt myssigt! En av tjejerna är jätte rolig på att dra berättelser, så man doooog ju lite av grav emellan åt. haha! Anita, som vi var oss hade gjort de riktigt myssigt och fint!

Så vi njöt på där i hennes fina vila.


 

Tog lite tid.. men va tvungen o vänta på hennes tillåtelse att jag fick publicera den här bilden.. e iaf jag och roliga bea!


Idag är de en sån skön och myssig lördags kväll.. sitter i mitt "nya" kök och chatten på både Face och MSN (som jag inte vart inne på sisådär 1000år sen) går hejvilt! haha..   De känns lite som man e ungdom igen på nytt! :)


Av Lisettan - 2 september 2011 16:45

Jaha.. då va man tillbaka.. typ 10 steg igen. Men jag är stark jag tar mig ur de mesta, de gör vi alla. De blir bara tungt ibland, när man tror något har gått bra så får man smällar på smällar pååå smällar om och om igen. Man blir lite smått galen. Men som sagt: jag fixar de här.

"Akuten" idag IGEEEN.. har äntligen fått lite svar på saker och ting men i grund och botten känns allt som en stor suck. Jag får helt enkelt ta på mig dressen med S på magen och ta krafter av min bästa pojkvän!


Annars idag... ska jag på middag hemma hos en arbetskamrat, med hela arbetsteamet.. Hon kommer bjuda på smörgås tåååårta, MUMSI MUMS! Sån tårta och sån lyx e inte alltid man får. Så idag ska njuta lite extra mycket. :)

Ska vara där snart så bäst jag skyndar mig! Hörs later darlings :) Ni får ha en super skön fredag, för de VEEEET jag att jag kommer få :))))))) Boss Boss!


 


Ovido - Quiz & Flashcards