Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Riktigt Höst Väder I 08:a

Av Lisettan - 24 augusti 2010 13:39

Tisdag idag dåra, dagen innan löning   Sitter på jobbet förtillfället.

Helgen gick galet snabbt förbi, och veckan går alltid sååå långsamt.

 

Helgen bestod av massor med kul, jag träffade lilian va hos killens familij 2 dagar, träffade Sonja. Va på kliniken vi väntat på. Beställde tid. den 5:e sep smäller de!

 

Igår efter jobbet kom ida förbi på ett glas rött mycke trevligt. Sen fick ja o killen flip, vi tog bilen o körde lite   spännande..

 

Idag ska de sökas massor med jobb, fast jag sitter på mitt underbara jobb. Men ja känner att jag vill utvecklas vidare, i vad, de e riktigt inte klart än.. ;)  Plus att jag lovat en annan att söka jobb åt den.. mitt mål för dagen e att ja åtminstonde ska ha skickat iväg minst ett CV idag!

 

Onödigt vetande:

 

Fick nyss en lektion av mamma ang vin.Eftersom jag tror att jag e allergisk mot vin, så sa min moder att jag ska pröva "prat-vin=vitt vin" tydligen ska de va mycke bättre än rödvin, för såna som ja "huvudvärks" människor..

 

På jobbet hade vi en "livlig" diskussion ang ironisk humör. Själv fattar ja inte pointen me de,visst kan de vara kul på program som de gör paradoi och liknande. MEN de känns som de e en hårfin linje mellan humor o elakhet i de.Tycker det är onödigt att hålla på och skämta, om andra, på deras bekostnad.

I all humor finns de lite ironi i, men en liten ljumet skämt e OK, men när folk går övergränsen och gör de för att vara "rolig=elak" tackar jag nej till.

Ett exempel var när jag satte in "Emmas ordval" Då försäkrade jag mig om att hon va med på noterna, för jag känner att jag har inte rätten till att göra mig rolig på hennes bekostnad. Och sen finns de dom som gör de framför än, hela tiden. Jag kan skaka av mig de rätt lätt och bryr mig inte så mycket, men man ska vara försiktig med de, för vissa blir sårade och jag känner att jag vill "inte vara den" som har åsta kommit de.

 

Sen finns de dom som gör de bakom ens rygg, och de är bara avund, och när ja själv stöter på de så säger jag ifrån rätt snabbt och tillåter de inte.

 

Som sagt.. de e väldigt olika de där. Vissa har den "humorn" och har man inte samma kan de ju bli lite knepigt, men ja hoppas inerligt att de löser sig för personen i fråga. =)

 

de va skrivet igår..

 

25/08 idag. Snart e september, de betyder att jag snart blir ett år rikare. Känns faktiskt inget speciellt alls, nu förtiden, konstigt.. när man var barn längtade man efter sin födelsedag, man ville alltid vara äldre. Men nu vill man att allt ska gå saktare? Ja njuter av mina år ska jag säga er ;) inga bekymmer att man blir äldre men å andra sidan inge kul heller, lixom ingenting :O

 

Men nått jag längtar till är HÖSTEN! jag älskar regn lite kyla och allt va hösten innebär.  Så idag när de e riktig höstdag, njuter ja!!!

 

Man vill bara hem o ta på sig sina mjukisar, äta god grejer och kolla  film! Mysa!! Men ja får helt enkelt hoppas på höst till helgen.

 

O sen: De roligaste som finns e ju att shoppa höstkläder! Finns fan inge bättre!!!!! WOOP WOOP! Nä nu ska ja jobba vidare, hör senars

 

Chingeleling   

 
 
Ingen bild

Marisol

27 augusti 2010 22:14

VARNING!!!!!!!Men SANNA vad har jag sagt om hösten på med gummistövlarna & regn HATTEN inte luva på regna jackan, en regn hatt ska det va du kan ju bli SJUK varanar dig bara!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisettan - 30 januari 2012 20:58

https://mizzbehave.blogg.se

Av Lisettan - 30 september 2011 10:59

Hola!! Här sitter jag själv på jobbet, då S va tvungen o cykla på visa ärenden. Hörre ni, vilket fint väder vi fått de här dagarna!! Snacka om att man blir på bra humör!! De tackar vi för!!:) jaha annars idag ser mitt schema rätt tomt ut, efter jobbe...

Av Lisettan - 29 september 2011 12:10


 

Av Lisettan - 28 september 2011 20:35

Leeeeeedig & nyss hem kommen från lilla fröken Ida. Hon kom imorse. Och efter lite soffhäng här byte vi till soffhäng hemma hos henne, och nu e ja hemma igen! I morgon e jag också ledig, funderar om jag ska ta en lång promenad med hunden till mina fö...

Ovido - Quiz & Flashcards