Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisettan - 13 augusti 2010 19:00

Äntligen e helgen här. Visst e fredagen lung, men känns som de kommer bli en hel del stress endå   Men ja bitar i de sura äpplet o gört bara!


Idag, kommer antagligen Julia o Ida hit. Då de blir tjej snack och bullar. Imon ska ja ÄNTLIGEN få träffa min brors dotter!!!! Hon har varit borta i

2v. nu, Och nu när jag flyttat till sthlm, så pratar ja och hon en del i telefon. Så ja saknat henne maaaaaassor!!!

Sätter mig på tåget mot gurkstaden tidigt imon bitti. Ska köpa mig en pressent till henne ( då hon blir en stor tjej nu ;) Sen ska ja dit och gratta henne.

Ja e oxå super nyfiken på tårtan Amanda ska göra. Denna tjej e GRYM på tårtor Så de ska blir riktigt kulit o se. Slänger in lite reklam: Vill ni beställa tårtor som e sjukt snygga och smakar galet gott, då e de henne ni ska vända er till!!!!!!!! De har ni mitt ord på.


De som e lite synd e att ja måste snabbt tillbax hem till 08, redan kl 17.00 ska ja möta upp lilianoos :) Men de e inte lilian som kaller pa mai, utan de e vovvsen. Men kommer bli supÖr dag imon o får träffa alla goa människor!! Längtar Massor!!


Veckan som gått, har gått snabbt! Inget utöver det vanliga. Eller joo, jag o lilian va o kollade på "dansuppvisning" lägg märke till   

HAHAHA! de va riktigt skönt väder iaf och de va kulit o titta i alla stånden (de e kulturveckan här), men dansen... nja, vet inte om ja kan kalla de dans. Den sög!

Vi led i en hel halv timme kan ja säga er!


De va nå snar likt teater-dans (?) tog iaf kort, och vad säger man "ett kort säger mer en tusen ord"

 


Så nu väntar maten.. skriver mer snart!   

Av Lisettan - 10 augusti 2010 16:35

 Har lovat tjejerna här på jobbet att varje dag skriva ner (klockrena) Emmas ordval om dagen (dvs. må-fre) Hon e ur go tjej som har så söta kommentarer att komma med. För att hinna i kapp de dagarana så får ni några vi missat..


  

(Emma -opps did it agin ? ;)


dag 1

jag- ska vi kö "kvitt eller dubbelt" daa?

Emma- okej, jag tar kvitt!


dag 2

"KramKompis"

 

Dag 3

Jag- Hur skriver man mes på engelska

"Emma- Lion week ??"

 

IDAG

 

"alltid 2 L aldrig 1 L"

 

 

 

 



Av Lisettan - 9 augusti 2010 16:38





Går på repit !!   

Av Lisettan - 9 augusti 2010 15:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 8 augusti 2010 19:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 7 augusti 2010 17:47

Regnet ÖSER ner här. De e mörkt o de känns som riktig höst! TUR att ja äntligen fick boken av Julia, dock inte den ja tänkt mig, men den här blir super den me.

I veckan kom besök från Vässan hit o vi firade min killes födelsedag, Väldigt sent efter den egentligen var (12:e juni) men så blir de när man har full späckat schema.

Alltså ni ska höra hur de smattrar här! Helt galet! Man får ju inte DIREKT lust att göra nått. Igår va ja o killen & åt på en GRYMT myssig o bra tappas restaurang. De låg i söder, den va sjuuukt billig oxå! De e ju ett litet plus i kanten! Och idag vakna ja av ett underbart besök av Julia. Vi drack morgon Kaffe och åt massor av bullar.

Sen har den här dagen gått SJUKT snabbt.. ja hinner lixom inte med på mina lediga dagar.. Ja vill kunna njuta av att bara vara och göra allt ja percis känner för att göra själv! De e de bästa stunderna göö..   



TAPAS.. mmm...





REGNET! ja försökte ta kort från fönstret.


De va skrivet igår. Nu e de annan dag andra tag   


Idag har de städats och donats här hemma. Känner mig på topp! Sitter och laddar ner musik till Iphonen förtillfället. Kan ju ha sjukt mycke låtar på den leksaken. En skiva jag har fastnat på e Aguileras nya skiva G R Y M. Ska ta och baka mig en kladikaka med vanilj grädde till smarrens   





Av Lisettan - 5 augusti 2010 18:12

Av Lisettan - 5 augusti 2010 14:35

Frågade min arbetskollega "lingon vecka på engelska?" Svar: "lion week???" haha. Ja tyvärr e den här. Trött som en björn e jag också. Idag när ja klev upp ur sängen kände ja hur kroppen inte ville vakna inte heller hjärnan. Gick upp segt ur sängen, streckte på mig öppna ögonen men inget i mig ville vakna *gha*! Sminkade mig i en halv timme.. phuu!



Sitter på mitt kontor förtillfället & "med-lyssnar" med en av mina kollegor. Ska lära mig hur man ringer till folk ang fakturor. Blää!

Men ja kommer jobba mest med adrimnistration. Så de e ju sweet! Annars e de som fredag idag, då ja har helg imon.. Jeeej! så nu ska jag jobba vidare så: Hörs!   


    

Ovido - Quiz & Flashcards