Alla inlägg under mars 2011

Av Lisettan - 14 mars 2011 16:49

Japp. Boken va Guld värld. Jag hade öppet sinne och lät mig hjärntvättas !

Nu har det gått 5 dagar och jag har inte rökt NÅGONTING. Känns så jävla gött!

Visst e de grymt jobbigt emellanåt. Men inte ALLS så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är så jävla stolt över mig själv!


Nu har jag nya "glasögon" på mig och jag ska aldrig mer röka en ciggarett, Sådeså!

Jag kan äntligen säga "jag är icke rökare" Och de skönaste av allt att man känner sig fri..


:)))


  

Av Lisettan - 13 mars 2011 19:59

älskade jag att fota saker och ting. Höll till och med på att framkalla foton.. Helt otroligt vad man kan göra med ett foto medans man framkallar det.. Kul var det. Va hände egentligen med det intresset?


När jag var i Nya Zeeland, var det kanske 30 grader om inte mer. Vi alla satt och åt i matsalen. Helt plötsligt börja det Ös regna ute. Vi alla sprang ut (60 barn) och vi dansade och sjöng "Im singing in the rain"

Kan nog inte förklara lyckan eller kännslan i huvudtaget. Den va bara helt enkelt underbar.


(De stämmer, så bra..)



 

     

      

Av Lisettan - 12 mars 2011 14:42

FÖRLÅT!! har helt glömt bort de här, har nästan glömt bort bloggen i huvudtaget.. Inte alls med menningen. Ska bättra mig.


En av de största grejerna som gör mig upprörd är mobbning. Som ni kanske har fatta sen innan.

Andra saker är ju självklart krig, orättvisor och fattigdom.

Men om man ska tänka lite personligare, sånt som gör mig upprörd i vardagen, de kan vara allt från, människor som tränger sig, när datan hänger sig, när min telefon hänger sig, när jag hade slut på ciggen på morgonen, när toa pappret e slut, när vänner sviker, när människor är självupptagna, när folk ljuger, när folk tror de är bättre än andra, när det är halt och plaskigt ute. När de blir grusigt hemma, när alla i mitt område har sina hundar lösa (!!) ja, jag kan hålla på i evigheter..


Men de värsta som finns för mig är nog mobbning. Jag hatar det.


Kan lika bra berätta om hur de gick för oss här på jobbet. Vi hade ju precis kommit överens om att prata med hon på jobbet, men fick nyss (idag faktiskt) reda på att tjejen har tyvärr slutat här. "Mobbarna" ville inte säga varför, utan bara skrattade och sa att de va personliga anldeningar eller nått sånt..


Så, de va synd att vi inte hann prata nått med henne. Men Whats so ever hoppas jag hon har de galet mycket bättre där hon än befinner sig idag.


  


De är nog svårt att få mig riktigt riktgt upprörd eller arg. Men när jag väl blir de, så blir jag de på riktigt. Kan nästan bli snar lik en galning (hahaha)


Minns engång jag och killen bråkade, utanför min gammla lägenhet bakom växhuset...


Vi hade varit ute på krogen, som vi alltid var på den tiden.. Och killen hade gjort nått hel galet tyckte jag. Jag skrek hejvilt.

Vi stannade utanför min gamla lgh (alltså utanför/bakom växhuset) Och jag skrek som en riktig GALNING för jag var FLY FÖRBANNAD!!


Grannar vaknade, stack ut huvudet och skrek "håll käften" till mig, de gjorde mig enu mer förbannad och nu skrek jag till allt och alla..


Jag och killen blev vänner efter mycket om o men..


på morgonen prata jag med min bror, som bodde PRECIS brevid Konrad.. (de e en bra bit bort) Han hade tydligen vaknat och hört mig skrika ?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!??!?!?


HAHAHAHAHA, så om jag har temprament?? I guess so ;)


idag är de annorlunda, jag kan bli förbannad, men jag kan behärska mig, handlar väl om mognad. Jag skriker aldrig nu förtiden. Var några år sen jag o killen ens hade sånt bråk då vi ens skrek halsen ur oss. Tror ärligt inte jag skulle kunna göra de idag, inte ens om jag ville. För jag skulle skämas.

Men vadå att jag har varit ung och gjort lite "hyfs" hit eller dit e inget o stoppa under stolen.

Ja mennar vi alla har väl varit där nångång, fulla, spytt, skrikit, gråtit högt eller varit helt ansvarslös.



  

Av Lisettan - 11 mars 2011 14:00

Av Lisettan - 7 mars 2011 18:15

Yepp idag e enu en ledig dag. Känns NICE. Jag har faktiskt bara slappat idag. Pratat telefon och hm.. pratat i telefon... ;))  Idag börja jag få flipp på min hängiga mage ;) Så ja tränade här hemma. Och herregud, vad jag fick tränings värk. -Ja, REDAN!! Helt unbilivebel ! Jag trodde man inte kunde få de efter bara någon timme, men jop jag fick de.. Nu värker mina ben, som fasiken.


Killen lagade alá carte till oss idag. De va så smarrigt och jag och dibsan stod breved och busade hela tiden, blev faktiskt tillsagd av killen "lugna ner er nu!"

lite roligt de där när man ser gubb-ådrorna i killens humör. Kanske ska börja kalla han för "gubben" ist för "killen" ;))


 


 

(Japp, mongo handen e framme på de här photot;)


Av Lisettan - 6 mars 2011 22:53

Om ja kommer ihåååååg !!!

=))


Av Lisettan - 6 mars 2011 17:59

fick en låt av min käraste här om dagen. Hade tillägnat den till mig. Mitt hjärta, han e sötaste i världen. Man blir som en nykär liten tösa som får 1000 fjärilar i magen när han e så söt min lilla!   Ibland kan han va en riktig romantiker, när mr lover lover kommer fram.. hehe, Jag tror på fullaste allvar att man kan nog inte vara mer kär en vad jag e i han   Finns ingen som kan göra mig så lycklig som han gör mig. 


Idag skulle jag ju åkt och hälsat på mina päron, tyvärr gick inte de, men jag hoppas verkligen jag kommer åka dit imon. Saknar dom galet mycket just nu !  


De visade sig endå bli en bra dag idag, då jag och älsklingen fick reda på goda nyheter för hans del   




Jag har varit med om dig.


Jag kan aldrig förlora dig.





Nu: tacos no.2


  



Av Lisettan - 5 mars 2011 22:36

(mobil inlägg) Nu är de slut på veckan nu är det fax för lööördags mys! Jag o killen har kämpat hårt hela dagen med en grov städning här hemma.. Vid 21.00 fick vi iden att möblera om, garderober ect. Men efter 5 minuters skjutande gav vi upp.. Blev helt enkelt försent för och göra liv. Kanske kan göra de på måndag ist ;) Vi har ätit gott, tacos, så nu känns de som man ligger o jäser bara :O imon åker jag till mamma !! Längtar jätte mycket!! Saknat henne o Papzi så mycket! De e alltid skönt att komma hem få lite extra kramar och äta mumsit :) fast imon blir de bara snabb visit då vi åker hem på kväller men de gör inget bara jag får träffa dom en snabbis så e allt bra. Nu är de film fax i våran stuga. Hoppas alla får en super lördags kväll ! Puss o kjam :)

Ovido - Quiz & Flashcards