Alla inlägg under februari 2011

Av Lisettan - 18 februari 2011 14:49

hahahaha!!

Ja de e väl en heeeeel del jag önskar va ogjort. Men gjort e gjort o man får bara helt enkelt lära sig leva med SKITEN !


Men någonting jag ångrar är att jag var en aningen fÖR bussig när jag var yngre. Jag personlig ångrar själv grejerna inte så mycket, då jag anser att det har gjort mig till den jag är idag, men det jag ångrar är att jag sårade min familj. Jag ångrar det kraftigt! Sen ångrar jag att jag har misstrot 2 av mina vänner en gång i livet. Men med både L & N är allting löst idag. Men har själv fått känna "smärtan" när någon mistror än. Och den är inte rolig..



Av Lisettan - 17 februari 2011 17:58

Hm.. Då måste jag säga när jag fyllde 27 (nyss alltså   ) Alltså jag kan bara komma ihåg EN "mindre bra" eller ska jag säga en som inte blev som planerad, då det var om den jag skrev om innan. Men L gjorde ju den super lyckad endå, så den va ju faktiskt bra.. men resten av min födelsedagar har alla varit bra. Men den sista nu, var jag o killen bara vi 2. På morgonen åkte vi ner till stan, åt god italiensk frukost. Sen stossa vi runt på hötorget och saluhallen. Köpte med oss lyx mat hem, åkte hem och vi hade det bara jätte myssigt hemma med varandra. Guu vilken tråkig. Men de e nog den bästa.

25 års dagen va inte heller så pjoskig. Då ja o M hade hyrt bubbelpool, massage, solarium och fotmassage på statshotellet i Västerås.

De va ja o hon o 10 vänner. Jag har en liten film jag kan bjuda på därifrån.. Men sätter in den senare (då ja sitter på jobbet nu, och videon är på min data hemma)


 


Av Lisettan - 16 februari 2011 13:54

Oj. Hur ska jag kunna välja ut ETT?! så fort jag tänker på minnen så kommer ett speciellt minne upp. Det har men en god vän till mig som gick bort för några år sen. De va ett fint minne som jag aldrig kommer glömma.. men samtidgt vill jag nog inte dela det här, jag vet inte.. känns bara lite personligt..


Ett favorit minne jag kan dela här?? Hm... Man har ju så många me familjen, pojkvän, vänner eller hobbys..


De får bli när jag var i Nya Zeeland. Jag var där när jag var 12 år gammal. En månad över jul och nyår, i Hamilton. Jag åkte med en förening som heter CISV står för "Children its a nationel village". Vi var 5 personer, jag en till tjej i samma ålder och 2 killar i samma ålder sen en ledare som var i 30års åldern.


På "lägret" som vi var, kom det barn från 63 olika länder, lika många som vi var (2tjejer, 2 killar o 1 ledare från varje land) alla var i samma ålder.

Varje kväll hade vi "nationl evning, Nationell kväll. Vi från Sverige, hade national dräkten på oss dansa svensk folkdans och bjöd på de ena och de andra, sill o lakris var nått som var poppis. Alla hade liknande varje kväll, sen i slutet fick man byta sin dress med dom som ville byta. Jag vart förälskad i Costa Ricas dress, men det var typ alla länder. Så jag fick byta med brasilen.


Vi alla vart GOOOODA vänner, jag har tusen minnen där ifrån, för vi hade de sååååå kul! Men de var ett speciellt minne, vi hade en kväll då vi alla satt i en ring, utomhus, vädret var en skön sommar kväll..  så börja en person och tända ett ljus sen skulle man önska sig nått högt, och föra vidare önskan genom att tända en annans persons ljus. själva kännslan, moment, va uppladdat och känsligt, för bara någon dag efteråt skulle vi alla skiljas. Vi hade blivit bästa vänner och alla var lite sorgsna. Efter vi hade tänt alla ljusen satt vi kvar hela natten, med filtar och godis och stora koppar med varm chokald. Vi prata minnen, vi hade det så myssigt man kan ha det.. vi grät och skrattade. Allting var bara perfekt.. Ett minne jag kommer ha för livet.


  


Sveriges Nationaldräkt

 

P.s hat gjort en Kategori men 30 dagars utmaningen om ni skulle få för er o vilja läsa hela :)

Av Lisettan - 14 februari 2011 23:07

Nu känns de allt längesen som jag skrev här. Ibland har man varken tid eller skriv lust för bloggen och då blir de lite små pauser här o där. ;)


Fick en lite "paus" från vårat firande, då killen gick ut med hunden.. så hoppas ja hinner skriva lite skvaller om mig själv.


Fortfarande sjuk, men har endå kommit ut ur mitt idé från och med idag.  Idag har varit en händelserik dag. till och börja med kan jag ju säga att jag sovit 2 TIMMAR I NATT!!! 


Kvart 07.10 stod JAG, aaa JAG va vaken... ute vid busshållsplatsen och vänta på helvetesbussen. den skulle komma 07.19 Och eftersom de va första dagen på mitt nya jobb så villle ja va på säkra sidan och inte missa bussen, så JA jag var i gooood tid.

När klockan var 07.25 svärde jag i telefon som jag aldrig gjort förut. Min fötter var .förfrusna och ina händer gjorde så sjuuuukt ont. 07.35 koom buss fan. Frös arslet av mig, arg som en riktigt pist off bi, började vid det här laget bli väldigt stressad också. Buss chaffören kör som en gaaaalning. Jag tittade t.om om jag hade bältet jag kunde använda, men icke..

Helt plötsligt står bussen och spinner, vi kommer inte upp för backen! Jag ville skrika, jag va så arg och jag frös FORTFARANDE. ucsh vilket elände!

chaffören kämpade lääääänge med och komma upp för den lilla lilla backa (ghaaa) och tillslut gick de.

Enligt SL skulle de va ca 600m och gå från busshållsplatsen till målet.

MM JOOOOOO TJEEENA!


Kom av den eländiga buss skiten, haffade en tjej och frågade hur långt det var.. som svar:


"OJ! (små fniss) de är jääääääätte långt och gå"


jag försöker hålla mitt lugn trotts att mina fötter hade redan gått bort för längesen och stressen som var.

Jag svärde hejvilt (stackar marisol i andra luren) och började vandra. Jag fick fråga 4 personer om vägen. sååå långt var det!


08.05 var jag framme! (fatta hur snabbt jag gick)


På nya jobbet va de super, trivdes med alla underbara och trevliga människor som var där. Jag förstår hela deras koncept hur dom lagt upp allt osv. MEN känner dock att det är vissa grejer som gör att jag tyvärr inte kommer kunna jobba där. Jag kan tyvärr inte dela med mig det här.


När jag slutade mitt pass (14.00) satt jag på bussen hem, och beslutångesten välde över mig. Visste inte riktigt då vad jag ville. Jag vägde i princip positivt och negativt osv. Hade en skrutt i andra sidan luren som hjälpte mig att överväga saker och ting.

När jag väl kom hem, vart det en hetsig diskussion här hemma, nått som jag verken hade lust eller ORK för. La mig på soffan och mina ögon bokstavligen gick i kors.


Killen stack iväg och jag somna i en halv timme.. När han kom hem hade han med sig rosor och ingredienser för en goooood middag. Vi öppna vin flaskan (har inte druckit alkohol sen i sommras) Så blev lite på lyset, och diskuterade mer med nära och kära och kom fram till att jag kommer helt enkelt fortsätta på tidningen sen får vi se vad framtiden bjuder på.


Alla nöjda och glada, nu kommer killen måste va umgås med han!! såååå

chiiiing chong hörs väl imon! Ska bli bättre på att uppdatera mig, loooooovar!

Av Lisettan - 14 februari 2011 21:10

GRATTIS ALLA PÅ <3 DAGEN! Här hemma firas det må ni tro, ska snart få goood middag ! Rosor o choklad små plock o ost.   MIN ÄLSKING HAN KAN HAN! Själv sitter ja o joinar han när han lagar oxfilé pasta med avocao kräftor och andra gooo grejer.. Måste skåla me han nu o njuta av detta så: hoppas alla får en superkväll nu! Puss 

A

Av Lisettan - 13 februari 2011 15:29

Av Lisettan - 10 februari 2011 00:10

Då va jag där, IGEN! förkyld som ATTANS! Jag trodde ärligt inte de skulle bli så här jobbigt!! Fick faktiskt tyvärr ställa in min första arbetsdag på nya jobbet. SÅÅ tråkigt då jag va grymt nyfiken på hur de skulle va.. Men ibland måste man helt enkelt inse saningen och bara erkäna att ja inte är super kvinnan som klara allt. Jag har frossa, tror jag snyttit mig en MILJON GÅNGER (!) ont i huvudet och varenda muskel känns ansträngd så fort jag rör mig minsta lilla metern. Idag när ja va i affären trodde jag på fullaste allvar att jag skulle svimma, OM DE TOG PÅ MINA KRAFTER??? GOCH!! De va då jag insåg att jag måste sjuk anmäla mig.. Jag är såååå trött på att gå hemma! Tur att jag har världens underbaraste här hemma. Han har lagat mat åt mig och köpt med sig massa me nyttiga grejer så jag kan bli frisk snart. Ja höre ni ni. Livet e alltid inte lätt. Förutom typ allt som jag har, har ja fått sår under näsan för jag snyter mig KONSTANT plus att jag fått min underbara munsår, som tycker om och komma vid såna här tillfällen, sen har jag 2 buskar i ansiktet, då jag håller på o spar ut mina ögonbryn så ja kan gå o fixa dom hos någon som kan. PLUS att jag har lingon veckan! Så ni kan ju ANA HUR SEXIG JAG KÄNNER MIG!!! GOSCH 2 !!!Nä nu ska jag somna in till en bra film me min ääääälllsskliiing :)

Av Lisettan - 9 februari 2011 10:10

Jag älskar tidiga morgnar. Har varit vaken ett bra tag nu! Vi har inte mycket sol här, men de känns i luften, de lixom syns i luften att våren har kommit... egentligen.. Trodde jag ja.. Vart så lycklig och nyfiken så kollade vädret på datan. CHI FICK JAG! de ska bli massa minus, igen. Såg inte så mycket snö.. men skiiiit kallt! Ja nu känner jag mig lite smått lurad av vädret idag!


Idag har jag massor av roliga och mindre roliga saker att styra upp.  Ett av dom är att läsa på lite till imon, då jag börjar mitt nya jobb, rooooligt!!  Känns bara lite tråkigt att jag måste gå dit sjuk, men men får göra de bästa av det endå ! :) (Kommer dock ha kvar jobbet på S v D) Så lika bra och börja.


Laaater


 

Ovido - Quiz & Flashcards