Alla inlägg under januari 2011

Av Lisettan - 6 januari 2011 19:11

Som jag skrev innan, har jag o killen haft många uppe sittar nätter och kollat på en serie "Breaking Bad" inatt drömde jag om den, haha! Eftersom jag somnade igår vid tv och de va sista sista avsnittet vi kollade på, gick jag upp på morgonen, drog tecket till tv och låg och kollade på sista avsnittet. Mycket spännande. Men slutet de va sjuuuuuuuk bra! Så bra att jag blev arg på de! hahaha! Jag tänkte WTF så här kan de fan inte sluta!!

Började söka om programmet. Och fick reda på att Säsong 4 kommer inte förens Juli 2011!!! JUUULIII?!?!??!?!

IRRI!!


Så nu har jag hittat en annan serie jag ska kölle på ikväll :)

"The Wire" hoppas den e lika bra som breaking bad.


Jag är SÅÅÅ less på att vara sjuk! Ni anar inte. Jag skulle kunna kapa av mig halsen förtillfället. Att sitta inne börjar gå mig på nerverna. Men imon blir de fika inne i stan med Helga. Så de blir skönt.. Få komma ut lite, bort från lägenheten!

Sen är de helg.. SUCK har massor av måsten. Så den här helgen ska jag ta tag i mig själv och bara gört, alla mina måsten ska bli av!


 

 

Av Lisettan - 6 januari 2011 17:36

Å, den här måste jag ge till min mamma. Jag och hon har den finaste relationen. Jag säger allt till henne och jag vet att hon är att lita på. Hon finns alltid där o viseversa.

Vi pratar med varandra minst 2 ggr om dagen, jaa hon är min bästa bästa vän   


Fast jag kan inte "rangordna" mina vänner. Eller pojkvän. Killen min är mer än en "bästavän" han är min livskamrat, och i det innefattar man väl bästavän, i guess..


Alla vänner..

Maria, som jag litar på och som känner mig som ingen annan känner mig. Är en av mina bästa vänner. Hon är en vän som är svår att hitta.

Marisol, Syster som jag aldrig fick.. Sötaste Marisol... hon är som en lilla syster. Jag litar på henne, känner mig bekväm med henne, kan säga allt till henne.

Julia, tjejen som finns där i vått o tårt. hon har en stor bit av mitt hjärta. Kan lita på henne i alla lägen. bästa tjejen!

Ida, lilla djing.. pratar med henne minst 3ggr om dagen (?) hon är min andra pantertant. Kommer med bästa råden och lyssnar alltid.

Maja, hon är helt enkelt bara en vän för livet.<3

Mikaela barndomsvän, som vet ALLT om mig och gillar mig endå ;O 

Lilo lojal och snäll..

Dibo, min hund sen 7år tillbax. Han är mitt allt..


HUR ska jag kunna "rangordna" dom och säga att just "hon/han" är min "Your Best Friend"

Ja säger i stället: de va mina alla bästaste vänner :))

Nu korv stroganoff..



 

Av Lisettan - 5 januari 2011 23:16

Tråkigaste dagen..


Vaknade sent idag, inte bra. Kan bero på att vi somnade inte förens 05.30 gick ut med hunden, när jag kom hem med han, vände jag på klacken och gick till affären.. Åt frukost, duscha, Killen fick besök, Jag sökte jobb i några timmar i think.. Att skriva CV e inte de roligaste och de tog sjuuukt lång tid. Gjorde middag, åt i en timme (haha) vet att jag e seg när de kommer till att äta.. Hm.. Killen o hans polare o ja titta på filip & fredrik, slutade nyss.. Ska snart gå till affären igen, måste köpa lite snacks.. Väntar bara på att mina batteri på mobilen ska ladda lite..Sen när killen kompis går ska ja o killen titta viadre på våran serie vi fastnat i de senaste dygnen! och nu är vi på de SISTA avsnitten... Bläää! Måste ladda ner nån nu serie nu, sen kommer de bli film och efterdet kommer vi äta igen sen kommer ja somna... ;)


Som sagt tråkigaste dagen ever..

Av Lisettan - 4 januari 2011 20:21

TJABBA TJENA HALLÅ!

 

 

Sitter på jobbet förtillfället. Trodde jag var frisk som en nötkärna. Men ACK så fel man kan ha. hosta och snorar mer än ovanligt. Låter som en riktig avdaskad whisky tant när jag skrattar och pratar. Fick höra att jag lät som Janis Joplin.. då e de väl illa ;))


De är iaf första gången för mig som jag är i våran nya byggnad. Då SvenskaDagbladet har flyttat, dock bara några meter.. MYCKET fin byggnad! Stor trivs redan! Nu ska ja jobba vidare lite, men uppdaterar senare ang min utmaning !


  

Av Lisettan - 3 januari 2011 19:43

Oj Oj Oj! DE va en stOring de ;)!

Ja menar defenera ordet kärlek? Hur ska ja kunna..


För mig finns det kärlek i nästan allt. till ens föräldrar,barn, partner, vänner till och med ovänner, kärlek till ens djur till ens möbel eller till dom dära skorna man såg på stan igår eller nå liknande..

Ja mennar de finns kärlek i allt, förutom Krig, hemska sjukdomar och ett barns ovilja. Men resten e nästan allt kärlek i. Hur skulle vi klara oss utan kärlek? De går sig inte..


Min kärlek. Min kille. Har gjort allt och lite till för mig. Och de finns inte en sekund då jag inte är tacksam för allt han gjort.

Min underbara föräldrar har en enorm kärlek till männskligheten i huvudtaget. De har gett och lärt mig vad som är rätt och fel, ont eller gott. De har lärt mig att i kärlek finns inga regler eller grännser. Kärlek är det finnaste som finns här i världen.

Min biologiska mamma adopterade bort mig, jag tycker att det är bland det mest Oegoistiska man kan göra! Förstå själv, "ge bort" ett barn för att du vet att han/hon kan få det bättre hos någon annan. Ja mennar, fint gjort eller vad??

Sen finns de dom som bara har lämnat barnet nånstans osv och de är sjukt ledsamt och tragiskt.


Kärlek. Tycker jag är när man får fjärilar i magen. Man kopplar bort omvärlden och man är bara men den personen och kan inte eller vill inte tänka på annat. De liknar lite en drog, som man e hög på: kärlek.


Jag läste engång i tidningen att kärleken till en annan person kommer uppstår genom lukten. Att om killen har "rätt" sorts lukt då uppstår en reaktion och nått endo)?%# grejs uppstår.

De e ju lite häftigt !


Ja att förklara ordet kärleks innebörd är svårt. De är något vackert, som inte går och ta på och inte går att bestäma över. De bara är där och det är Ljuvligt..





Av Lisettan - 3 januari 2011 19:28

OMG vilken tråååkig!

Oko, får försöka göra den så rolig som möjligt.. Hmm...


Ja i morse när jag sömnig som tusen klev upp, med massa ängla skit i ögonen lagade jag mig en smarrig frukost..


Eller näää! nu ljuger jag. Imorse var de INTE ALLS som de brukar. för det första så äter jag ALLTID OBÒY + 2 ÄGG..

men inte den här morgonen, klev upp, dock med änglabajs i ögonen om de nu e relevant, och jag tänkte till innan jag gjorde något att dricka för mig.. eftersom jag är sjuk drack jag tee (yellow tee) och massor med honug USCH! 2 rostade mackor med smör och en ny marmelad vi fått i julklapp faktiskt, JÄTTE GO! de är "trädgårsbärs marmelad" alltså med alla bär ni kan tänka er. Sen kom smällen. INGEN ÄGG?!! nää nu jäklar, dra mig baklänges! Väckte faktiskt killen rasande! Men fick dock inga nya ägg för de! Så där satt jag o muttrade vid min frukost..


Nu på eftermiddagen va jag o killen förbi Rozi på hemvägen köpte vi med oss MC donalds. Ja de vart Qp menyn plus 3chicken clubs och vitlöksdip och apelsindjuce.. Killen tyckte jag va heeel konstig som kunde drick DE till MC?!!

De e nått me appelsindjuce och mig just nu.. samma sak på Nyår. Rozi hade en oöppnad i kylen o jag drack nästa upp HELA!!!! min kropp kanske törstar efter Cvitamin vad vet ja ;)


Sen blev de lite små plock ur godis skålen, då jag valde choklad bilarna MMMMMMMMMM!!!!


 

Av Lisettan - 3 januari 2011 19:23

ÅÅÅÅÅ va finns de egentligen o säg om dom, förutom att de är de BÄSTA någonsin!!

                          


Ja, de har uppfostrat mig på bästa sätt. Jag har alltid haft en bra och trygg uppväxt. Trotts min "tuffa tid" som ungdom, så gjorde de sitt allt och de hjälpte mig mest. Jag vet inte vad jag riktigt ska säga till dom förutom att de är det bästa nååååågonsin!

Jag Älskar Dom Med Hela Mitt Hjärta!


=)))


Av Lisettan - 3 januari 2011 18:17

Ska inte snurvla mig om hur synd de är om mig egentligen som jag skrev innan, så har mina senaste dagar, sen 2011, varit sjuk! På nyår åkte jag o killen över till Rozi. Vi lagade middag mingla med varandra och hade de bara myspys! Shohreh va där oxå med sin man. Som sagt de var en mycket lyckad nyår. Vi smällde smällare och följde de oskrivna reglerna väl. Jag tror de här var första nyår som jag kom hem nykter. Jag måste säga att raketerna va sjuuuukt mycket uppskattade nu när man var nykter. Love It! Blev helt sentimental. Hoppade o shodde och hälsade vårat nya år välkommen, killen trodde jag hade fått spader, men roligt var de! :)

Efter denna dag, har jag BARA legat till sängs. Jag må ha varit sjuk, men de va lite behövligt för mig och killen att ha ensam tid med varandra.. i think..

Vi har diskuterat skrattat och bara njutit av varandras sällskap, non-stop i nu 6dagar. Hade nog saknat han mer än vad jag trodde, FAST jag sa att jag saknade han MASSOR innan. Så 6 dagar med han non-stop har varit häääärligt! Nu kryllar de lite i benen och få gå och jobba (LITE) men e fortfarande sjuk.. så ska vila färdigt mig idag, sen imorgon börjar jag igen!


Oko tänkte bjussa på lite bilder, men tyvärr har min hjärna tyvärr tappat de där med att ta kort. Tror de blev FÖÖÖÖÖR mycket kort där ett tag, jag kommer till och med när vi var som värst på att ta kort. Då tog en väns kille in oss i en foto affär och tog fram ett stort carema-ställ o sa "sån här borde NI köpa och ha på era förfester. HAHAH! sååå mycket kort vi tog på den tiden, så vad vet jag.. kanske har jag en paus just nu, eller så har man väl bara blivit grymt tråkig. haha!

What so ever, mina bilder nu, är iaf få o dålig kvalitet.

Min ursäkt från mig till er ;))


Shohreh med söta Teddy.. 

Ja o Bebo hemma och har töökigt.. ;)


Ja de va de, hahahahaha! som sagt jag s-ger på de här med kort. Jag som ÄLSKAR kort i huvudtaget.. Nu när jag skulle överföra alla kort så upptäckte jag att jag har sjuuuukt mycket kort på min nuvarande lägenhet, samt på området jag bor på.. Men de är nog från den tiden, vi precis, hade flyttat hit så lovade jag ju er massa kort här ifrån. Så ni kanske kan få de idag, beror på om jag hinner (med andra ord: hur länge killen har besök här, hihi)


PÖÖÖÖÖÖÖÖSS!    

Ovido - Quiz & Flashcards