Alla inlägg under januari 2011

Av Lisettan - 16 januari 2011 18:03

Trötta söndagen. 

Igår kom Lilo hem till mig. Vi tvätta gjorde tacos och mös riktigt. De va verkligen super trevligt, vi satt på balkongen och helt plötsligt började vi prata MASSA minnen, HAHAHAHAHAHAHAHA!! de är alltid sååå kul, skratta massor!! Sen kicka vi på film och hopp i säng, väldigt sent :O Imorse vakna vi jätte sent! Blev en promenad med Dibo. Och nyss gick Lilo.. Jag fick lite dåligt samvete när hon gick, för hon skulle gå och träna. Jag.. eller rättare sagt killen & H har fixat ett "Sats" kort till mig. Jag behöver bara gå och aktivera det och hämta ut det. Och eftersom Lilo oxå har Sats passa de mig perfa!

Men "imorse" slog regnet på rutorna, när ja gick med Dibo var de alldelles slaskit ute, så ja kännde att de här är verkligen trötta Söndagen! Men Lilo va dutti och gick och träna så ja fick så dåligt samvet här hemma. Tänkte lite och kom på snille idén att ladda ner ett sånt trännings program!

De blev pilates. och jag måste sett så himla rolig ut här hemma! HAHAHAHAHAHAHHA Vi som har så mycket fönster ut till pulka backen, dagis, skola och gräsplättar.. De är väldigt lätt att se in, som sagt Dibo reagera oxå. Låg där på golvet stöna, skrek och pusta. HAHAHA! Han visste inte riktigt vad han skulle göra.. Va faktiskt svårt och göra sit-ups med en hund komma liggandes på en! ;)

Men ny tränad svettig och klar för idag hopp ja in i duscha. Så NU ska ja ut och vandra med Dibo igen, sen ska jag VIIIIIIILA såååå skönt, eftersom ja är helt slut! De blev ju såååååååå himla sent igår, så nu efter promenixen ska ja bara slappa! Sen har jag i princip lovat Lilo nu att skaffa mitt Sats kort imon, så ja ska titta in lite nya träningskläder och hoppas jag verkligen ja kommer iväg imon och köper det imon. Måste verkligen ta tag i kragen nu och fixa detta..

Men ja blir lite nervig, för nu när jag tränade ett 1 timmas pass hemma, var jag HELT skakig och slut, jag är så otränad så de är nästan läskigt.

Nä promenix nu! Hörs sen kanske. Puss Puss! :))

Av Lisettan - 16 januari 2011 17:48

HAHA, OMG! vilken av dom??

Tar den jag använder oftast då.. vänta ska ja hämta..


En jädrans massa kort. bland annat, VISA, SL, H&MCluB, SF, Boxer (robertkort), SvD kort och Solkort..

Läppsyl (SJÄLVKLART!) Killens Pass, mitt pass. Disktablett, nagelfil, hahahahahahah den här kanske låter konstigt.. Men en tabett som stoppar diarré hahaha.. Fick den av sonja, hm... i sommras.. Dock inte till mig LOVAR! en "Karlfazer" mörkchokald och en hård godis, ipren... hårnålar, pengar och MASSSSSOR av  kvitton!


Japp de va i min väska!

:)


Av Lisettan - 15 januari 2011 02:03

LEDSEEEN!! vet att jag sa att de skulle bli tusen inlägg ikväll, men massa annat skojsigt kom upp :)


Den här "frågan" måste va en bland de tråkigaste, så ni får väl typ hela min dag, vart jag gått ect.


Först av allt åkte ja tbanan till jobbet som ligger mitt inne istan. Väl där kom Joy, vi gick till seven eleven, tillbax till jobbet.. tbanan hem, in i hemköp. handla lite.. kom hem och gick direkt ut med hunden, direkt när jag kom in med han, kom jag på att vi inte har nån hundmat & toapapper (SUCK!) gick tillbax till hemköp, sen raka vägen hem!

Och nu på kvällen en kvällspromenad med Dibo.

Haahaha! som sagt skit tråkig jö!


*jäääsp*


Måste sussa nu, imon BITTI blir de power walk med Dibo :))) så:

Puss Puss

Av Lisettan - 14 januari 2011 12:41

Sitter på jobbet helt själv, buhuu :( Jätte tråk! Men de sköna är att jag inte jobbar så länge idag. MEN jag är själv hemma hela helgen, blääää!! Känner mig redan rastlös. Idag får ja väl rå om mig själv, då vännerna ska ut på krogen och jag har dock ingen lust me de :)

Men imon kommer räddaren Lillo (hehe) Då blir Tacos och tjejfilm! Sen på Söndag kommer Marisol!   

Som sagt, rastlös, eller vad!?!?

Nu fick jag sällis på jobbet så ska chittchatta lite med Joy! Men räkna med massor av inlägg då ja kommer ha DÖÖÖ TRÅKIGT ikväll ;)






2 gammla godingar. Varför görs de inte sån bra musik som förut?!!! Eller är de bara så simpelt att de va FAKTISKT bättre förr? ;))

Av Lisettan - 14 januari 2011 00:46

Min utmaning tar då tid!! Jag är nog inte den snabbaste snigeln, hoppas ni har tålamod med mig i alla fall   


Jag tror inte på nån speciell gud. Är döpt och konfirmerad i svenska kyrkan, hela den historian ska jag dra någon gång för er, för den är då värd att berätta (hahahaha!!) Men nu: åter till "frågan"..

Jag tror på gud, men inte, som sagt, inte någon speciell gud. någon högre makt, något som bestämmer ödet egentligen, typ. Jag ber när jag har det riktigt jobbigt, men då ber jag till den högre makten som jag kallar gud.


My Belief: jag tror på kärleken.


Jag tror på mycket, ibland kanske för mycket. Men jag tror dock inte på någon religon. Jag skulle vilja tro på kristendomen, eller vara mer troende i huvudtaget på någon religion.. men jag måste säga att faktiskt där är jag lite av en realist och tror på att, vi människan, kommer från grottmänniksan, dinuosarie tiden med apor, sen grottmänniskor osv.


Som sagt jag tror på en sak, och det är kärlek.


   










Jag & Älskling 2007 i Gran canaria

Av Lisettan - 11 januari 2011 13:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lisettan - 10 januari 2011 13:48

Woop Woop, vilket väder! blir så lycklig så länge vi står på plus sidan ;)


Okej. Ett moment.. hm.. eftersom de kommer fler såna så väljer jag ett litet "mindre" moment :)

Min vän Lilo, en tösa som funnits me mig länge.. hon o ja har nog haft våra stunder (hahaha) men de finns ett som betydde mycket för mig. Hon själv kommer nog inte ihåg de, men ja gört..


De va många år sen, sisådär 5 år sen. Jag fyllde år, killen och jag hade planerat min födelsedag i minsta detalj. Först var vi på stan, köpte pressenter till mig.. därefter hade vi bokat restaurang (la tapita, vet ej hur de stavas) och efter det hade vi bokat bubbelpool och där skulle vi supa, och dra vidare ut på krogen. Som sagt allt var bestämt..

Vi gick på stan köpte massa från systemet, och satte oss och åt på resaurangen. Där skedde de som inte fick ske,. Vi började stOr bråka. De helade handlade om ett "möte" som skulle ske dagen efter min födelsedag. Jag ville vara snäll och killen tyckte jag var för på. Han skrek på mig inne i restaurangen och alla kolla. Jag höll mina tårar och sms:ade Lilo förbrillt.

Gick in på toaletten, ringde henne och där brast det. Jag grät massor. Hon sa kom hem till mig nu! Så jag gjorde det. ut ur toan sprang jag, drama queen som jag var. Hoppades innerligt att killen skulle komma efter mig, skrikandes Sanna kom tillbaka, jag hade fel, eller att han skulle säga nått som i stil med : nu ska vi vara & ha det bra, förlåt älskling... Men neej...

Gick gick en runda på stan, för att tänka av  mig lite.. ringde killen, förhoppning att han skulle ha ändrat sig, men åter igen NEJ. Tvärtom.. han satt i taxi med sina polare på väg hem, och de skulle kolla på film, sa han!

De gjorde så ont i mig så ni annar inte (hehehe)

Satte mig i Taxin mot Lilo. När jag kom dit trösta hon mig titta på mina systembolagets påsar och sa nu dricker vi.

Vi drack oss sååå fulla, vi var hemma hos henne hela kvällen, vi sjöng och dansade, på bordet om jag minns rätt. Vi hoppade i sängen och vi hade till och med en mikrofon (deodorant) hahahahah!

Jag hade så kul den kvällen, tack vare Lilo. Hon gjorde min födelsedag lycklig till slut, de är så en bra vän är och det var ett av mina moment.

=))


Ett jätte gammalt kort.. hahahahahahah, som ni ser 2004 :O hoppas hon inte stryper mig för de här.. ;)


Av Lisettan - 9 januari 2011 21:14

Killen kallar mig för de, här hemma när jag går runt och gör massa nytta. Har tvättat (ar), diskat (FÖR HAND) och de va inte liiiiite disk! phu! Sen har jag vikt och rotat ut massa onödiga grejer från garderoben och sytt! De ni! Idag e jag på hugget!

Inte riktigt frisk än, men imon ska ja till jobbet endå! Orkar inte sitta här o glo! Hela helgen har jag hostat och snorat. I fredags gick jag ut mot alla odds. Blev en middag inne i stan med Helga. När jag kom hem ville jag skära av min hals på riktigt. De gjorde så förbaskat ont.

Men halsen kvar och lite pina i någon dag till sen är jag på fötter igen! :))

Nu ska jag springa ner till tvätten igen, sen är de film time hemma hos oss.

fast innan filmen ska jag hinna: måla naglarna, plocka ögonbryn, bada och vika alla kläder SEN är de slappich i soffan!


Puss Puss!


Ps. Måste bara säga, visst var de helt underbart väder ute idag! Solen lös och snön hade smällt, om jag gillat? LOVE IT! älskar att få, om de är så, liiiite, vårkännslor!

:)))


 

Ovido - Quiz & Flashcards