Alla inlägg under april 2011

Av Lisettan - 5 april 2011 14:36

Sitter helt själv på jöbbet. SÅ otroligt tråkigt.Igår va de trevligt med tjejerna. Jag ville gå till Söder, då jag aldrig har varit där.. Eller jag har väl varit där. Men aldrig "gått ut" där. Och jag trodde VERKLGIEN att ja va en "söder människa".. men enligt några vänner var jag ute på fel ställe. För jag kände mig då inte alls bekäm ! men de va MYCKET trevligt att umgås med tjejerna. Jag o Lili prata lite gamlat, Och man fick lite kryp i bene och gammla kännslor dök upp. Men vi ska snart ta igen de, en gång för alla "våran tid kväll" med "våran dricka" hahahaha !! Vi kan kalla det, "back in the days" ! Längtar tills den dagen, redan ;)) ! Nä nu blev de lite allt mycket   

 En liten bild på moi från igår


  


Idag ska Lili o ja kö på "tjejfilm-mys" då killen åker och övernattar någon annanstans. Ska bli mösigt!

Att få kackla lite extra. ;)


Nu har en ny tävling börjat här på jobbet. Den går ut på vem som jobbar bäst under 2 veckor. Så måste jobba på nu! :P

Puss På Er !

_____________________________________________



 P.s kanske blir lite mycket låtar här, men när jag jobbar lyssnar jag på music. Så då trycker jag bara på ---> Kategori --->Music i min blogg lista.. så kommer alla låtar, och på så sätt har jag min playlist här på jöbbet. Thats Way :)


 



Av Lisettan - 4 april 2011 18:31

HAPPY HAPPY HAAAAAPPPPYYY!!!


Idag vann jag en tävling vi haft här på jobbet! Den gick ut på vem som uppfört sig bäst när "bossen" varit borta och den som vart snällast. De frågade runt alla tjejerna och gissa vem som vann?! JAG !! YEA! de ni !!! :))


Så nu har man bio biljett i fickan! Vilken härlig måndag ! Solen skiner och jag och några vänner ska rulla in i stan och ta ett glas rött, eller 2 ! Så hinner icke skriva mer nu.. Ciao Bella !


  




Av Lisettan - 3 april 2011 15:24

Igår va en dag med fart och fäkt. Jag o killen hade en del och stå i. Sen på kvällen fick vi fin besök av Hassan o Nastaran, de blev många goda skratt och de var mycket trevligt, MEN jag fick reda på en liten udda sak.


Då jag och killen ALLTID har TROTT (tydligen) att våran hund, Dibo, fyller år den 15Maj. Och nu i år blir han 8år. Men NEEEEJ, TYDLIGEN är han ett år äldre! (?) gissa om jag blev förvånad och ledsen. Jag mennar vadå, jag visste att han BÖRJADE bli äldre men jag visste INTE att han redan var GAMMAL!!


Jävla min kille! Han hade fått försig att han va yngre. Men Hassa, som är bra vän med killen som sålde Dibo kommer ihåg hur det EGENTLIGEN va !

Då han VET att deras hund är 2 år yngre än Dibo -  därmed är Dibo 9år..   

Vi har lixom missat ett helt år, bara vips så där !


Önska dibo va 1år igen, på nytt lixom ! Men nu ska jag boka tid hos en vetrinär så jag kan ta reda på han exakta ålder. Då man tydligen kan kolla på hans chip och få reda på de.


Idag är det sjukt skönt väder ute. ingen sol, men man känner våren i luften. Sweeeeet ! Kanske ska över en sväng till Julle och titta in hennes fina nya lgh 


 

En halv skön o roli låt  


OUT 

Av Lisettan - 2 april 2011 15:24

Hittade en dikt i dag, som en av mina bästa vänner läste upp på en speciell avslutning. Jag älskar den här dikten. Varje gång jag läser den, kommer jag i håg den sommar dagen vid vattnet där vi satt..


Försök lyssna till det jag inte säger.

Låt dig inte luras av det ansikte jag visar.

Jag har tusen masker och ingen av dem är jag.

Bli inte lurad. Jag ber dig, bli inte lurad.

Jag ger dig intryck av att vara säker?

Att självförtroende är mitt namn och kyligt lugn mitt agerande.

Att jag inte behöver någon! Tro mig inte!

Djupt nere dväljs mitt verkliga jag

i förvirring, i fruktan, i ensamhet.

Därför skapar jag mig en mask att dölja mig bakom,

att skydda mig från de blickar som vet.

Men just en sån blick är min räddning.

Det betyder, att om den åtföljs av accepterande

då åtföljs den av kärlek.

Det är det enda som kan befria mig från de murar jag byggt åt mig själv.

Jag är rädd för att djupast inom mig inte vara någonting.

Att jag inte är något alls att ha,

att du ska upptäcka det och stöta bort mig.

Så börjar paraden av maskeringar.

Ständigt småpratar jag med dig.

Jag berättar allt som egentligen inte betyder något,

men ingenting om vad som betyder allt,

vad som ropar inom mig: Var snäll och lyssna noga

och försök höra vad jag inte säger!

Jag skulle vilja vara äkta, spontan och mig själv

men du måste hjälpa mig.

Du måste räcka ut din hand.

Varje gång du är snäll, vänlig och uppmuntrande,

varje gång du försöker förstå,

för att du verkligen bryr dig - då börjar mitt hjärta få vingar.

Mycket spröda vingar - men vingar.

Med din känslighet och sympati och din förmåga att förstå

är det endast du som kan befria mig

från min skuggvärld av osäkerhet,

från övergivenheten i mitt fängelse.

Det kommer inte att bli lätt för dig.

Ju närmare du kommer mig, desto blindare slår jag kanske tillbaka.

Men jag har hört att kärleken är starkare än murar

och däri ligger mitt hopp.

Mitt enda hopp.

Jag ber, försök riva dessa murar med fasta händer.

Men med varsamma händer - för ett barn är mycket känsligt.

Vem är jag kanske du undrar?

Jag är någon du känner mycket väl.

Jag är varje man du möter.

Jag är varje kvinna du möter.

Jag är också du själv.

Av Lisettan - 2 april 2011 11:41

  
 
Jag är stark eftersom jag vet mina svagheter...
Jag lever för att jag är en fighter ...
Jag är klok eftersom jag har varit dum ...
Jag skrattar för jag har känt sorg ...
Du måste gå ned för branta backar för att nå toppen ...
Jag har ett stycke kvar att gå, men toppen skall jag nå...
 
  

:)

Av Lisettan - 1 april 2011 02:26

  
 
" Några människor kommer in i ditt liv och blåser omkull dig!
Andra lämnar dig när det blåser som värst!
Men några kommer som en lugn sommarvind, smyger sig omkring
dig som en skön filt...
De kan vara borta under långa perioder, men kommer alltid tillbaka....
......Ta vara på dessa människor!! Det är dem som hjälper dig igenom stormarna "
 
 
   

Ovido - Quiz & Flashcards