Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Day 25 – A first

Av Lisettan - 17 augusti 2011 00:50

 


Kommer aldrig glömma första gången jag fick en mobil. Min första mobil telefon. De va julafton, jag gick i 7:an jag och alla mina kompisar hade önskat oss mobil telefon. Min första var som den på bilden. Tror jag, om jag inte minns helt galetså hade min telefon en mindre skärm, de fick lixom bara plats med EN text rad. och sen va de skal där fram bara. man kunde lixom byta skalet där fram. Jag kommer ihåg hur jag fick göra rent den mellan tangenterna och ta bort skalet för att de skulle bli rent. Jag hade skrik-rosa skal, med en lysande atten, som också kunde blinka!!! hahaha!!


Den julaftonen, va jag så lycklig. Jag och mina kompisar ringdes alltid efter och sa: va fick du??men den här kvällen skrev vi sms.. hahahaha.

våra familjer hade som tradition att gå på nattvarden i gide kyrkan, så vi möttes alla där. 12 på natten stod vi där med våra mobiler och fipla. vi kollade in varandras och vi var i hel extas av våra telefoner. Jag och jojo som vi kalla Johanna, hade fått en likadan, då var de bara och kasta den fula "sökaren" som man hade, för nu va man tuff med mobil.. 


(ååå personsökare. kommer ni ihåg?!!! haha, min va gul o ful.. hade den sådär häftigt i byxan så den syntes. jag tror jag döööör hahaha!!! jag hade till och med koder med min kille vad som betyde vad, typ 123= jag älskar dig 505=SOS, hahahahahahaha )






Sådan lycka.Minns allt de som det var igår =)

 
 
Ingen bild

hannah

17 augusti 2011 20:04

Vem kan glömma sökarna.. Hade ingen själv, men jag minns hur ni sökte på varandra =)

 
Ingen bild

Sanna

17 augusti 2011 22:46

Hahahaha. kommer du ihåg Hanna? va kul, de va ju värsta grejen på den tiden. Vilket intryck vi måste gjort :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisettan - 30 januari 2012 20:58

https://mizzbehave.blogg.se

Av Lisettan - 30 september 2011 10:59

Hola!! Här sitter jag själv på jobbet, då S va tvungen o cykla på visa ärenden. Hörre ni, vilket fint väder vi fått de här dagarna!! Snacka om att man blir på bra humör!! De tackar vi för!!:) jaha annars idag ser mitt schema rätt tomt ut, efter jobbe...

Av Lisettan - 29 september 2011 12:10


 

Av Lisettan - 28 september 2011 20:35

Leeeeeedig & nyss hem kommen från lilla fröken Ida. Hon kom imorse. Och efter lite soffhäng här byte vi till soffhäng hemma hos henne, och nu e ja hemma igen! I morgon e jag också ledig, funderar om jag ska ta en lång promenad med hunden till mina fö...

Ovido - Quiz & Flashcards