Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Day 24 – Something that makes you cry

Av Lisettan - 16 augusti 2011 23:55

Alltså, jag har ju som sagt lite problem med och avsluta saker och ting. Så jag fuskar. Jaaa tro på fan, jag fuskar faktiskt.. vi kör nån till nu så de här går lite snabbare så jag kan börja med den andra sen =)


Sånt som gör mig upprörd är sjukt mycket saker.

Orättvisor i världsfrågor, så som krig, svälten i afrika, att världen är så orättvis. Djur som far illa.Mobbning.Sjukdomar


Ja.. allt sånt här elände som finns i våran vardag som vi ser varje dag, tidningen, tv, datan, på kaffe lunchen på jobbet får man höra.. i bussen/t-banan på reklam osv. alla jävla orättvisor här i vårt liv.


Något som berör mig lätt och mycket är 2 saker. Jag kan bli så förbannad, så jag blir chockad av mig själv.

De är mobbning. Om ni visste hur mycket de berör mig. Jag har så svårt för människor som "gillar" att mobba, och de verkligen skär i mig när jag ser någon komma till skada på det sättet.Jag har skrivit om det förut så ska inte trötta ut er med det igen, ni vet nog var jag står!


Sen är det pittbulls, dom som behandlar dom fel. När jag hade animal planet, så kunde ja knappast se de här programmet: djur poliserna, för i varje program var de om pittbulls som hade blivit lämande efter de inte var nå "användbara" längre.. pittbulls som blev dödade med el kablar, pittbulls som tvingades gå fajter jaaa de va alltid nått med dom, och varje gång jag såg de kunde jag inte ens fortsätta kolla på de för Jag svärde hej vilt hemma hos oss, jag blev så arg att jag koka!! Jag blir fortfarande lika arg om inte mer. Jag hatar det och jag kan inte se på de, för mina kännslor går över styr då... (börja nästan lipa nu :0 säger då de,,, min kropp e lagom ostabil idag...)


De känns hårt och fel och välja ut just en sak som får mig mer förbannad än en annan, för i våran sjuka värld e de så sjukt mycket som gör en förbannad. De ena utplånas av de andra och så håller de på så. Så Hur ska jag kunna säga att just de får mig att bli mest arg? - När de är alla orättvisor.


När jag blir så förbannd att jag inte kan styra över det, då kan jag gråta.. av ren frustration

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisettan - 30 januari 2012 20:58

https://mizzbehave.blogg.se

Av Lisettan - 30 september 2011 10:59

Hola!! Här sitter jag själv på jobbet, då S va tvungen o cykla på visa ärenden. Hörre ni, vilket fint väder vi fått de här dagarna!! Snacka om att man blir på bra humör!! De tackar vi för!!:) jaha annars idag ser mitt schema rätt tomt ut, efter jobbe...

Av Lisettan - 29 september 2011 12:10


 

Av Lisettan - 28 september 2011 20:35

Leeeeeedig & nyss hem kommen från lilla fröken Ida. Hon kom imorse. Och efter lite soffhäng här byte vi till soffhäng hemma hos henne, och nu e ja hemma igen! I morgon e jag också ledig, funderar om jag ska ta en lång promenad med hunden till mina fö...

Ovido - Quiz & Flashcards